آرام بند درب

" آرام بند درب " وسیله ای که امروزه زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، مخصوصاً در آپارتمان های شهرهای بزرگ که رفت و آمد زیاد است و در اثر باز و بسته شدن زیاد درب ها، بهترین گزینه استفاده از آرام بند می باشد.

درب های ورودی ساختمان معمولاً آهنی و سنگین می باشد که وقتی افراد قصد ورود یا خروج دارند، موقع رد شدن، درب را رها می کنند که این رها کردن ممکن است در دراز مدت به درب و سیستم قفل آسیب برساند. همچنین این رها کردن درب باعث ایجاد سر و صدای زیاد و گوش خراشی در راهروها یا ورودی های ساختمان می شود که این صدای دلخراش می تواند افراد مختلف از جمله سالمندان آزار دهنده باشد.

نکته ی بعدی بحث امنیت می باشد، بعضی مواقع افراد ممکن است فراموش کنند که موقع رفت و آمد درب را پشت سر خود ببندند که اگر از آرام بند درب استفاده کنیم قطعاً این مسئله بوجود نخواهد آمد و در صورت رها کردن، درب خود به خود بسته خواهد شد.

با این تفاسیر حالا ممکن است سوالاتی برای افراد مختلف بوجود بیاید که آرام بند درب چیست ؟ انواع آرام بند درب کدام ها هستند ؟ از کجا بفهمیم که چه آرام بندی مناسب درب ما می باشد ؟ راهنمای نصب آرام بند چگونه است ؟ بهترین برندهای آرام بند درب کدام است ؟ و سوالاتی از این دست که ممکن است برای خریداران و علاقمندان بوجود بیاید که ما قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم تا انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید. پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

آرام بند در چیست ؟

در درب های ورودی ساختمان معمولاً از قفل های حیاطی برقی استفاده می شود که استفاده از " آرام بند در " می تواند از آسیب رسیدن به این قفل های برقی جلوگیری کند. آرام بند می تواند درب را به صورت آهسته و در چند مرحله ببندد که ایجاد صدای دلخراش و خرابی برای درب و قفل جلوگیری می کند.

انواع آرام بند در بر اساس تعداد مرحله ی بسته شدن درب در بازار وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. پس با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

انواع آرام بند درب

آرام بند ریلی

آرام بند ریلی آرام بندی است که به صورت تخت بر روی درب نصب می شود که این آرام بند ها از لحاظ ظاهری زیباتر از مدل های دیگر می باشند. البته لازم است بدانید که آرام بند ریلی قیمت بالاتری نسبت به آرام بند های دیگر دارد که این مسئله باعث شده از استقبال کمتری در بین خریداران برخوردار باشد.

آرام بند بازویی

این آرام بند دارای دو بازو با زاویه 90 درجه نسبت به درب از بدنه ی آرام بند بیرون زده است که بیشتری استفاده را این آرام بندها دارند و اغلب خریداران از آرام بند بازویی استفاده می کنند. بر روی بعضی از مدل های آرام بند بازویی کاوری کشیده شده است که باعث شده آرام بند بازویی نمای زیبا تری را داشته باشد.

آرام بند لولایی

آرام بند لولایی آرام بندی است که در جای لولا نصب می شود. این آرام بندها مابین دو لولا نصب می شود و یکی از مزیت های این آرام بند این می باشد که ظاهر درب اتاق و یا منزل را تغییر نمی دهد و از دید اشخاص پنهان خواهد بود. از دیگر ویژگی های مدل لولایی این است که آسیب کمتری به درب می رساند.

نکته ای که وجود دارد این است که روغن آرام بند می تواند تحت تاثیر دما قرار بگیرد و انبساط و یا انجماد شود، اگر چنین اتفاقی افتاد کافی است پیچ تنظیم سرعت را مقداری در جهت سفت شدن و یا شل شدن حرکت دهید و سپس به روال قبلی خود برگردانید.

راهنمای نصب آرام بند ریلی

اولین قدم برای نصب آرام بند ریلی این است که شابلونی که در بسته بندی محصول وجود دارد را بر روی درب قرار دهیم و محل پیچ های آنرا علامت گذاری کنیم. بعد از سوراخ کردن جای پیچ ها، بدنه ی آرام بند را بر روی درب پیچ می کنیم.

مرحله ی بعدی این است که بازوی پایینی را بر روی آرام بند نصب می کنیم و بعد از آن مکانیزم ریل را در جای مخصوص خدش قرار می دهیم. در نهایت کاری که باید انجام دهیم این است که بازوی پایینی را در حالت بسته به ریل وصل می کنیم.

راهنمای نصب آرام بند بازویی

اولین قدم برای نصب آرام بند بازویی این است که باید نمره بندی مناسب را برای نصب کردن بر روی درب را انتخاب کنید. شما وقتی که وزن و عرض درب را اندازه گیری کنید می توانید نمره ی آرام بند مناسب را انتخاب کنید.

در این آرام بند همانند آرام بند ریلی ما شابلون و راهنمای نصب را در بسته بندی داریم که این شابلون را بر روی درب قرار می دهیم و جای پیچ های آنرا علامت گذاری می کنیم. سپس قطعه ی اصلی آرام بند در جای مناسب خود قرار می دهیم.

سپس بازوی پایینی را با زاویه ی 90 درجه به نسبت درب بر روی قطعه ی اصلی پیچ می کنیم و بعد از آن بازوی بالایی را نیز سر جای خودش پیچ می کنیم. بازوی بالایی را هم با زاویه 90 درجه نسبت به درب تنظیم می کنیم که برای این کار لازم است بازوی پایینی را کمی خم کرده و سپس طول بازوی بالایی را تغییر می دهیم و در نهایت پیچ تنظیم طول بازوی بالایی را سفت می کنیم.

نکات خرید آرام بند

به هنگام خرید " جک آرام بند "، با یک نصاب مشورت کنید و حتماً به وزن درب خود دقت داشته باشید. اگر به وزن درب دقت نکنید و آرام بند نامناسبی را انتخاب کنید باعث اختلال در باز و بسته شدن درب می شود.

جک ها دارای دو مدل دو مرحله ی و سه مرحله ای ( دارای ضربه آخر ) هستند که در حال حاضر مدل های سه مرحله ای بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

اگر شما در مکانی هستید که امکان آتش سوزی دارد حتماً از آرام بندهای ضد ضرحیق استفاده کنید.

آرام بندها مدل های مختلفی دارند که می توانید آنها را انتخاب کنید، این مدل ها شامل : ریلی، بازویی و توکار می باشند.

آرام بندهای موجود در بازار ساخت کشورهای ایتالیا، کره، ژاپن چین و ایران هستند که برندهای با کیفیتی هستند، این برندها شامل : فاتلس، ویرو، بهسازان، گزه و غیره هستند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را راجع به آرام بند ها در نظرات اعلام کنید.

 

سطل زباله کابینتی چیست ؟

بودن سطل آشغال در آشپزخانه واجب می باشد چونکه موقع ظرف شستن و یا پخت و پز زباله ها و پسماندهای زیادی بوجود می آید که باید برای تمیزی و جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع، سریعاً آنها را درون سطل زباله قرار دهیم و درب سطل زباله را ببندیم.

اکثراً افراد سطل زباله را در کابینت زیر سینک ظرفشویی و یا در گوشه ای از آشپزخانه قرار می دهند و این اتفاق می تواند ظاهر آشپزخانه را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد بوی نامطبوع در فضای آشپزخانه شود.

ما در این مقاله قصد داریم یک " اکسسوری کابینت " را معرفی کنیم که راه حل این مشکل می باشد؛ این اکسسوری، سطل زباله کابینتی می باشد. حال سوالی که مطرح می شود این است که سطل زباله کابینتی چیست ؟ کاربرد این سطل زباله ها چه می باشد ؟ سطل زباله کابینتی دارای چه سایزهایی و چه تعداد مخزن هستند ؟ نحوه ی نصب سطل آشغال کابینتی در داخل یونیت کابینت چگونه است ؟ بهترین برندهای آن ؟ و سوالاتی از این دست که ممکن است برای خریداران و علاقمندان به این اکسسوری بوجود بیاید که ما قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم تا بیشتر با این اکسسوری آشنا شوید و انتخاب بهتری داشته باشید.

پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

سطل زباله کابینتی چیست ؟

" سطل زباله کابینتی " همانطور که از نامش پیداست سطل آشغالی می باشد که درون کابینت نصب می شود و دارای تعداد مخازن مختلف و سایز های متنوعی است که بر حسب اندازه ی یونیت کابینت، باید اندازه ی مناسب را انتخاب کنید.

ریلی بودن سطل زباله های کابینتی باعث شده که سهولت استفاده را به ارمغان بیاورد چراکه این سطل زباله ها به راحتی و نرمی بر روی ریل حرکت می کنند. فرض کنید از سطل زباله کابینتی در زیر سینک ظرفشویی خود استفاده کرده اید، شما می توانید به راحتی درب کابینت خود را باز کنید و سطل زباله را بیرون بیاورید، سپس زباله ها و پسماندهای خود را داخل آن بریزید. در نهایت درب سطل را ببندید و تمام ! به همین سادگی می توانید از پخش بوی نامطبوع جلوگیری کنید.

علاوه بر اینکه کاربرد اصلی سطل زباله را متوجه شدیم بد نیست به این نکته اشاره کنیم که استفاده از این اکسسوری کابینت باعث ایجاد نظم در فضای آشپزخانه شما خواهد شد و نمای بهتری را برای دکوراسیون آشپزخانه ایجاد می کند.

مشخصات سطل زباله کابینتی

تعداد مخزن

" سطل آشغال کابینتی " دارای مدل های " تک مخزن " ، " دو مخزن " و " چهار مخزن " می باشد که این مخازن می توانند عمق ها و گنجایش های متفاوتی داشته باشد. به طور مثال شما می توانید از مخزن های 4 تایی با عمق و گنجایش کمتر و یا از 2 مخزن با گنجایش و عمق بیشتر در کابینت های خود استفاده کنید که بسته به سایز یونیت کابینت خود می توانید هر کدام از آنها را انتخاب کنید.

سایز یونیت

منظور از سایز یونیت، سایز سطل زباله های کابینتی می باشد که بسته به اندازه ای که دارند، فضای یونیت کابینت شما را اِشغال می کنند. سایز هایی که سطل زباله کابینتی از فضای یونیت شما اشغال می کنند به صورت : 30 ، 35 ، 40 ، 45 ، 50 و 60 سانتی متری می باشد.

نوع ریل سطل زباله کابینتی

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد سطل زباله های کابینتی دارای ریل هستند که این مخزن ها روی ریل حرکت می کنند و ما می توانیم با کمک دست، این سطل زباله ها را به داخل و بیرون کابینت هدایت کنیم.

ریل هایی که در سطل زباله های کابینتی مورد استفاده قرار می گیرند می توانند شامل ریل های زیر باشند :

  • ریل ساده
  • ریل آرام بند
  • ریل ساچمه ای
  • ریل تاندم

بیشتر مدل های خارجی این اکسسوری کابینت، از ریل تاندم استفاده می کنند و در برندهای ایرانی و چینی بیشتر مدل های ریل ساچمه ای و آرام بند یا ساده استفاده می شود.

عمق

عمق سطل زباله کابینتی می تواند اندازه های بسیار متنوعی داشته باشد ولی معمولاً سایز های عمق سطل زباله کابینتی شامل موارد زیر می باشد :

  • 35 سانتی متری
  • 36 سانتی متری
  • 37 سانتی متری
  • 38 سانتی متری
  • 38.5 سانتی متری
  • 42 سانتی متری
  • 43 سانتی متری
  • 44.5 سانتی متری
  • 45 سانتی متری
  • 46.5 سانتی متری
  • 47 سانتی متری
  • 50 سانتی متری
  • 51 سانتی متری

نصب سطل زباله کابینتی

سطل زباله کابینتی بروی ریل سوار می باشد که باعث می شود با استفاده از ریل ها بتوانیم سطل زباله کابینتی را با داخل و بیرون یونیت هدایت کنیم. به طور کلی سطل زباله کابینتی بروی کف یونیت کابینت و یا پهلو راست یا پهلو چپ یونیت کابینت نصب خواهد شد.

همچنین سطل زباله کابینتی می تواند بروی درب یونیت کابینت نصب شود که اگر سطل زباله کابینتی را به درب یونیت کابینت وصل کنید، درب همراه با سطل زباله به بیرون و یا داخل کابینت هدایت می شود.

برندهای سطل زباله کابینتی

سطل زباله کابینتی دارای برندهای معتبری می باشد که این برندها هم دارای کیفیت بالا و هم دارای مدل های مختلفی می باشد. معمولاً برندهایی که بیشتر در بازار موجود هستند و از اسقبال خوبی نیز برخودارند، برندهای چینی و ایرانی می باشند. برندهای سطل زباله کابینتی عبارتند از :

  • ملونی ( یونی هوپر ) | MELLONI (UNIHOPPER )
  • آدلان | ADLAN
  • هایلو | HAILO
  • پلاتین | PLATIN

ممنون از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر نظری راجع به این مطلب داشتید خوشحال می شویم که در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوپر مارکت کابینتی چیست ؟

آشپزخانه ها محیط هایی هستند که معمولاً وسایل زیادی از جمله کابینت، یخچال، گاز و غیره در آن قرار دارند که همین مسئله باعث شده فضای آشپزخانه ها با محدودیت همراه باشند. البته کوچک تر شدن متراژ منازل بخصوص منازلی که در شهرهای بزرگ قرار دارند نیز در کمتر شدن فضای آشپزخانه ها دخیل هستند.

پیش تر اشاره کردیم که کابینت یکی از وسایل واجب هر آشپزخانه ای می باشد که در گذشته بیشتر از کابینت های فلزی استفاده می شد ولی امروزه بیشتر از کابینت های چوبی و ام دی اف MDF استفاده می شود. یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از کابینت های چوبی و ام دی اف این می باشد که نمای ظاهری زیبایی را برای دکوارسیون ایجاد می کند و هم اینکه در عین کاربردی بودن، عمر بالایی نیز دارند.

ما در ادامه ی این مطلب قصد داریم به یکی از اکسسوری های مهم و کاربردی کابینت ها بپردازیم که این اکسسوری، " سوپر مارکت کابینتی " می باشد. پس با ما همراه باشید.

سوپر مارکت کابینتی چیست ؟

به طور کلی " یراق آلات " زیادی برای کابینت های چوبی و ام دی اف MDF وجود دارد که اکثر این یراق آلات وظیفه ی نصب، اتصال و سهولت استفاده را دارند. علاوه بر یراق آلات، کابینت های چوبی و ام دی اف دارای تجهیزات مختلفی نیز می باشند که این تجهیزات یا همان " اکسسوری کابینت " می توانند علاوه بر کاربرد بسیار زیاد، زیبایی خاصی را برای آشپزخانه ایجاد کند.

سوپر مارکت کابینتی یکی از اکسسوری های کابینت می باشد که این سوپر مارکت های دارای طبقات و قفسه های مختلفی هستند که می توانیم انواع وسایل مانند : مواد شوینده، نوشیدنی ها، بطری ها، ادویه جات، حبوبات و غیره را در آنها جای دهیم.

سوپر مارکت های کابینتی دارای مدل های مختلفی نیز هستند که این مدل ها می توانند در کابینت های زمینی، کابینت های بغل یخچال ( به صورت ایستاده ) و هر یونیتی که به آن نیاز دارید استفاده کنید.

در ادامه با انواع سوپر مارکت کابینتی آشنا خواهیم شد، پس تا پایان این مطلب با همراه باشید.

انواع سوپر مارکت کابینتی

سوپر مارکت ریل از پهلو

ریل های این سوپر مارکت در پهلو و سمت چپ یا سمت راست یونیت کابینت قرار می گیرند. البته لازم است بدانید که علاوه بر داخل یونیت، می توان از این سوپر مارکت ها بروی درب کابینت هم نصب و استفاده کرد.

سبدهای سوپر مارکت ریل از پهلو معمولاً فضای کمی از یونیت کابینت را اشغال می کنند و می توان از این سوپر مارکت ها برای نگهداری انواع مواد شوینده، نوشیدنی ها، بطری ها، ادویه و غیره استفاده کرد که هر یکی از طبقات تحمل وسایل تا وزن پنج کیلوگرم را دارند. سهولت استفاده از سوپر مارکت های ریل از پهلو باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند و کارایی این محصول را بیشتر برای نگهداری ادویه ها و مواد شوینده برشمرد.

تعداد طبقات سوپر مارکت های ریل از پهلو به صورت 3 طبقه، 4 طبقه و 5 طبقه می باشد که در مدل 3 طبقه ارتفاع بین طبقات 60 سانتی متر می باشد، در مدل 4 طبقه ارتفاع بین طبقات 80 سانتی متر و در مدل 5 طبقه ارتفاع بین طبقات 110 سانتی متر می باشد. همچنین عرض این سوپر مارکت ها به صورت 15 ، 20 ، 25 ، 30 و 35 سانتی متری می باشند که برتی یونیت های دارای این اندازه ها مناسب می باشد.

سوپر مارکت ایستاده

سوپر مارکت ایستاده که با نام سوپر مارکت کمدی هم شناخته می شوند سوپر مارکت هایی هستند که ارتفاع زیادی دارند و از آنها در کنار یخچال استفاده می شود. درب سوپر مارکت های ایستاده به صورت ریلی باز و بسته می شوند و می توانیم آنها را با کمک دست به بیرون و داخل حرکت دهیم.

ریل های سوپر مارکت ایستاده در وسط و بالای یونیت قرار خواهند گرفت و از بابت طبقات، دارای مدل های 3 طبقه، 4 طبقه، 5 طبقه و 6 طبقه می باشند.

علاوه بر سوپر مارکت ایستاده، دارای نوعی دیگر از سوپر مارکت های ایستاده هستیم که به آن سوپر مارکت یخچالی می گویند. این سوپر مارکت ها علاوه بر داشتن قفسه و طبقات در درون یونیت، بروی درب نیز دارای قفسه هایی هستند که می توانید انواع وسایل را درون آنها جای دهید. همچنین درب این نوع از سوپر مارکت ها مانند درب یخچال باز خواهند شد که به همین دلیل به آنها سوپر مارکت های یخچالی می گویند.

لازم است بدانید که سوپر مارکت های ایستاده و یخچالی قابلیت رگلاژ از ارتفاع 65 تا 200 سانتی متر را دارا می باشند. سوپر مارکت ایستاده دارای یونیت های با عرض 20 ، 25 ، 30 ، 35 ، 40 ، 45 ، 50 و 60 سانتی متری می باشد و همچنین سوپر مارکت یخچالی دارای یونیت های با عرض 40 و 45 سانتی متری می باشد.

سوپر مارکت زمینی

سوپر مارکت های یونیت زمینی از رایج ترین مدل های سوپر مارکت های کابینتی می باشند که مخصوص نگهداری وسایلی مانند : مواد شوینده، حبوبات و ادویه می باشند. ریل های این سوپر مارکت های قابلیت نصب در کف و پهلو ( بغل ) یونیت را دارند که تعداد طبقات آن هم 2 طبقه و 3 طبقه می باشد.

ارتفاع سوپر مارکت یونیت زمینی 50 سانتی متر و دارای یونیت های با عرض 15 ، 20 ، 25 و 30 سانتی متری می باشد.

سوپر مارکت کابینتی چند منظوره

" سوپر مارکت کابینتی " چند منظوره شبیه به کشو کابینت می باشد و به صورت تکی بیرون می آید که این سوپر مارکت ها قابلیت نصب هم در یونیت کابینت و هم بروی درب کابینت را دارد. عرض یونیت های سوپر مارکت چند منظوره کابینتی به صورت 30 سانتی متری، 35 سانتی متری، 40 سانتی متری، 45 سانتی متری، 50 سانتی متری و 60 سانتی متری می باشد.

ریل های سوپر مارکت کابینتی

همانطور که متوجه شدید ریل ها جزء ساختار اصلی سوپر مارکت ها محسوب می شوند که به طور کلی مدل های ریل سوپر مارکت کابینتی شامل : ساچمه ای و تاندم، ساده و آرام بند می باشند.

مدل کف سوپر مارکت کابینتی

نوع کف سوپر مارکت های کابینتی عبارتند از :

  • کف توری
  • کف دایموند
  • کف چوب

لازم به توضیح است که کف دایموند، بهترین نوع کف سوپر مارکت های کابینتی می باشد که دلیل این مسئله به لیز نخوردن این کف ها در یونیت کابینت بر می گردد.

برندهای سوپر مارکت کابینتی

سوپر مارکت های کابینتی دارای برندهای معتبری می باشند که این برندها ساخت کشورهای : ایران و چین هستند. معتبر ترین برندهای سوپر مارکت کابینتی عبارتند از :

  • فانتونی | FANTONI
  • ملونی | MELLONI
  • آذین | AZIN
  • آدلان | ADLAN
  • پلاتین | PLATIN

ممنون از شما عزیزان که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر نظراتی راجع به این مقاله دارید، خوشحال می شویم که در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.