راهنمای نصب قرنیز کابینت

آشپزخانه یکی از محیط های اصلی هر یک از منازل می باشد و رفت و آمد و انجام کارهای مختلف در آن زیاد صورت می گیرد. آشپزخانه ها با کابینت ها تجهیز می شوند که امروزه معمولاً از کابینت های چوبی و ام دی اف استفاده می شود.

ما در بازار یراق آلات مختلف و کاربردی را برای کابینت ها داریم که یکی از این یراق آلات مهم، "قرنیز کابینت" می باشد. قرنیز کابینت علاوه بر زیبایی، می تواند بسیار کاربردی باشد که ما در آن به کاربرد های آن خواهیم پرداخت.

حال سوالی که ممکن است برای شما عزیزان بوجود بیاید این است که قرنیز کابینت چیست ؟ انواع قرنیز کابینت کدام اند ؟ راهنمای نصب قرنیز کابینت چگونه است ؟ و سوالاتی از این دست که قصد پاسخگویی به آنها را داریم تا بیشتر با کارایی آنها آشنا شوید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

قرنیز کابینت چیست ؟

قرنیز کابینت وسیله ای کاربردی است که فضای خالی بین سینک ظرفشویی با دیوار و یا کابینت را می پوشاند. قرنیز کابینت یک وسیله آب بندی است که از جمع شدن کثیفی ها و باکتری ها در فضای خالی بین کابینت با دیوار یا سینک ظرفشویی جلوگیری می کند.

معمولاً افراد از چسب آکواریوم بجای قرنیز استفاده می کنند که این کار اشتباه می باشد چراکه چسب آکواریوم بعد از مدتی کیفیت خود را از دست می دهد و همچنین ظاهری نامناسب برای کابینت های آشپزخانه ایجاد می کند.

قرنیزهایی که در بازار شاهدشان هستیم جنس های مختلفی دارند که معمولاً جنس قرنیز کابینت پلاستیکی، آلومینیومی و یا ترکیبی از جنس پلاستیک و آلومینیوم می باشد.

به یاد داشته باشید که استفاده از قرنیز کابینت باعث افزایش طول عمر کابینت ها خواهد شد و از خرابی نمای ظاهری کابینت ها در گذر زمان جلوگیری می کند.

انواع قرنیز کابینت کدامند ؟

قرنیز مقعر و محدب :

قرنیز مقعر و محدب یکی از مدل های قرنیز کابینت می باشد که مخصوص استفاده در کنج های کار است. شاخه های این قرنیز به صورت ۵ متری می باشد که می توانید بعد از تهیه آن، اندازه مورد نظر را برش دهید و استفاده کنید.

قرنیز مقعر و محدب دارای رنگبندی های مختلفی است که می توانید با استفاده از رنگ های مورد نظر، رنگ قرنیز را با کابینت خود هماهنگ کنید. رنگ های نقره ای و کبریتی جزء پر فروش ترین رنگ های این قرنیز می باشد.

برند ملونی یکی از تولید کننده های قرنیز مقعر و محدب است که یکی از بهترین تولید کننده های قرنیز کابینت است.

قرنیز کنج :

قرنیز کنج همانطور که از نامش پیداست در گوشه های کار مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی در مواقعی که قرنیز را نصب می کنیم کنج های دیوار خالی می ماند که راه حل آن استفاده از قرنیز کنج است تا گوشه های کار پوشانده شود.

قرنیز کنج دارای دو مدل درونی و بیرونی است و دارای جنس های پلاستیکی هستند. همچنین این نوع قرنیز معمولاً دارای رنگ های سفید و کرمی است.

قرنیز تخت :

قرنیز تخت نیز همانند اسمی که دارد به صورت تخت می باشد و در بالا و پایین این قرنیز نوار پلاستیکی وجود دارد که این نوارهای پلاستیکی باعث جلوگیری از نفوذ آب به داخل کابینت می شوند.

راجع به جنس این محصول لازم است بدانید که جنس پایه قرنیز تخت از پلاستیک و جنس رویه آن آلومینیومی می باشد. طول این قرنیز ها نیز ۵ متری می باشد که می توانید اندازه ی مورد نظر و دلخواه را تعیین و قرنیز را برش دهید.

در آخر معرفی "انواع قرنیز کابینت" بد نیست بدانید که در بازار مدل هایی وجود دارد که به آن قرنیز آلمانی می گویند.

نحوه نصب قرنیز کابینت چگونه است ؟

"نصب قرنیز کابینت" کار سخت و زمانبری نمی باشد و شما عزیزان به راحتی می توانید نصب قرنیز را انجام دهید. برای نصب قرنیز کابینت باید مراحل زیر را انجام دهید :

  • ابتدا باید درپوش قرنیز را جدا کنید و روی قسمت زیرین قرنیز، چسب آکواریوم بزنید.
  • بعد از اینکه به قرنیز کابینت چسب آکواریوم زدید، آنرا در جای مناسب خود قرار داده و سپس بر روی کار، چسب پهن می زنید تا بعد از چند ساعت، قرنیز در جای خودش محکم شود.
  • بعد از نصب قرنیز فضاهایی که خالی می ماند را می توانید از قرنیز کنج استفاده کنید و فضاها را بپوشانید. نمای گوشه های قرنیز برای اینکه زیباتر به نظر برسند، می توانید از درپوش ها و یراق آلات دیگر استفاده کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به خرید، استفاده و نصب قرنیز کابینت داشته اید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد