آشنایی با قفل کتابی

"قفل کتابی"، قفلی که استفاده زیاد و طرفداران خاص خودش را دارد چراکه استفاده از این قفل می تواند امنیت زیادی را برای درب ها و وسایل بوجود بیاورد. به طور کلی امنیت، یکی از دغدغه های اصلی افراد مختلف است و هدف از استفاده قفل ها بوجود آوردن امنیت است.

قفل کتابی تا حد زیادی توانسته انتظارات برآورده و امنیت بالایی را برای ما ایجاد کند و به همین دلیل این قفل ها از محبوبیت و فروش بالایی در بازار برخوردار است. همین محبوبیت و فروش بالا باعث شده که قفل کتابی انواع مدل ها، اندازه ها و جنس های مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

کاربرد قفل کتابی

کاربرد اصلی قفل کتابی قفل کردن درب ها و زنجیر ها است که ما استفاده از این قفل را اکثراً برای قفل کردن کرکره مغازه ها، فروشگاه ها، قفل کردن زنجیر چرخ موتور سیکلت و فرمان خودرو، درب منازل و انبار ها استفاده می شود.

از وقتی که کرکره مغازه ها به صورت آکاردئونی و برقی درآمد، استفاده از قفل کتابی گسترش پیدا کرد و همچنین از این قفل برای قفل کردن فرمان و پدال، چرخ موتور سیکلت و دوچرخه استفاده می شود.

با بالا رفتن قیمت ها در وسایل مختلف و بیشتر شدن ارزش سرمایه ها، استفاده از قفل مناسب با امنیت بالا تبدیل به امری واجب شده که خرید قفل کتابی می تواند تا حد زیادی خیال ما را از بابت امنیت سرمایه ها راحت کند.

علاوه بر این به خاطر افزایش آمار سرقت در جامعه، استفاده از قفل کتابی مهم تر شده چونکه امنیت و سهولت استفاده از رکن های مهم این قفل می باشد؛ هیچ یک از افراد دلشان نمی خواهد که اموال و سرمایه های خود را به خاطر استفاده نکردن از قفل با امنیت بالا از دست بدهد.

انواع قفل کتابی

"انواع قفل کتابی" بر اساس جنس، ضخامت و ایمنی به سه نوع تقسیم بندی می شوند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

قفل کتابی فولادی

قفل کتابی فولادی از استحکام و ایمنی بالایی برخوردار است که ساختار قفل فولادی به این شکل است که کل سیستم این قفل از فولاد تشکیل شده است که به عبارت دیگر برای دسترسی به اجزای آن وابسته به این است که جای کلید آنرا خُرد کنید یا خود قفل را خُرد کنید.

سارقین معمولاً از اسید برای باز کردن قفل های کتابی استفاده می کنند که در قفل کتابی فولادی مدل های ضد اسید نیز وجود دارد و به همین دلیل می تواند ضریب امنیت را بالاتر ببرد.

علاوه بر جنس های فولادی، جنس های برنجی نیز در بازار وجود دارد و یکی از جنبه های مثبت این نوع از قفل های کتابی این است که در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد چونکه با آبکاری نیکل صورت گرفته است.

به دلیل گران بودن فلز فولاد و سختکاری که در آن انجام می شود باعث این شده که مدل های طرح فولادی نیز در بازار گسترش پیدا کند که در واقع این مدل ها فولاد آب دیده نیستند و به طبع قیمت پایین تری نسبت به مدل های فولادی دارند.

قفل کتابی روکش دار

قفل کتابی روکش دار از امنیت قابل قبولی برخوردار است که دلیل آن به این خاطر است که قفل کتابی روکشدار از آهن تشکیل شده و روی آن یک روکش دیگر از جنس آهن کشیده شده است که به آن قفل روکشدار می گویند.

از مزیت های اصلی این قفل ها، استفاده از سیلندر های با پین زیاد، مغزی برنجی و همچنین ظاهری خاص و چشم نواز می توان اشاره کرد.

قفل کتابی ساده

قفل کتابی از لحاظ امنیت، درجه پایین تری نسب به دو نوع قفل دیگر دارد که همین مسئله باعث شده قیمت پایین تری داشته باشد. قفل کتابی ساده به صورت آبکاری شده می باشد و بعضی مدل های آن، قطعات داخلشان از برنج یا شمش برنج می باشد.

قفل کتابی گیرا و قفل کتابی پارس از معروف ترین مدل های قفل کتابی ساده می باشند.

نکات خرید قفل کتابی

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد دلیل برتری قفل های کتابی به بقیه قفل ها، امنیت بالای آنها می باشد که از لحاظ امنیتی اول مدل های فولادی قرار دارند، دوم مدل های روکش دار و برنجی و سوم مدل های ساده قرا می گیرند.

در کل نکاتی که باعث "خرید قفل کتابی" می شوند شامل : قیمت، اندازه و نوع کلید می باشند که قیمت قفل فولادی گران تر از بقیه مدل ها است؛ البته که برای بالاتر بردن امنیت قفل های کتابی، میله ی آنرا سخت کاری می کنند.

اندازه ی قفل کتابی در سایزهای : 70 ، 80 ، 90 و 100 سانتی وجود دارد که بر اساس نیازتان می توانید این مدل ها را خریداری کنید.

راجع به کلید های قفل کتابی باید بگوییم که قبلاً بیشتر از کلید های سولکسی استفاده می شد و چون کلید سولکسی ساخت و کپی کردن آنها مشکل است دیگر استفاده از آن مرسوم نیست و در حال حاضر از نوع معمولی به همراه سه کلید و کلید کامپیوتری استفاده می شود.

نکته ای که بد نیست بدانید این است که فرض کنید میله ای که از قفل بیرون میاید از سمت راست و کلید هم از سمت راست وارد قفل می شود که به این مدل ها، کلید میله یک طرف می گویند. موارد استفاده از این نوع مدل ها برای گارد های درب آپارتمان است ولی اگر قفل به صورت کلید میله یک طرف نباشد و بخواهیم قفل را سمت دیوار ببندیم، کلید سمت چپ است و قفل از سمت راست خارج می شود که دیوار مانع می شود و نمی توانیم قفل را باز و بسته کنیم.

امیدواریم با بررسی هایی که از جنبه های گوناگون انجام دادیم انتخاب بهتر و دقیق تری بر حسب نیازتان از قفل های کتابی داشته باشید.

ممنون از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر از قفل کتابی استفاده کرده اید و تجربه ای راجع به آن دارید، دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

آشنایی با دستگیره دیجیتال

"دستگیره دیجیتال" یکی از بروز ترین دستگیره های حال حاضر است که قابل نصب بر روی درب های چوبی می باشد که علاوه بر امنیت، زیبایی مثال زدنی را برای درب و دکوراسیون محیط به ارمغان می آورد.

تکنولوژی در زمینه های مختلف روز به روز در حال پیشرفت می باشد که صنعت ساختمان و صنعت یراق آلات نیز از این قاعده مستثنی نیستند و ما انواع تجهیزات هوشمند را در این صنایع می بینیم که استفاده از این تجهیزات می تواند امنیت بالایی را ایجاد کند و به دلیل داشتن ظاهر زیبا و رابط کاربری هوشمند، استفاده از بسیار لذت بخش می باشد.

حالا ممکن است برای خریداران و علاقمندان به تجهیزات هوشمند این سوال پیش بیاید که دستگیره دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد ؟ رابط کاربری این دستگیره ها چگونه است ؟ ویژگی ها و مشخصات دستگیره های دیجیتال چیست ؟ بهترین برند های موجود در بازار و سوالاتی از این دست که ممکن است برای خریداران و علاقمندان بوجود بیاید که ما قصد داریم به این سوالات پاسخ داده تا شما عزیزان انتخاب بهتر و مناسب تری برای محیط های خود داشته باشید. پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

دستگیره دیجیتال و کاربرد آن

معمولاً بر روی درب های چوبی که در داخل منزل یا محیط کار وجود دارد، قفل های معمول که همان قفل های مکانیکی هستند نصب می باشد که باید با کمک دستگیره و کلید این قفل ها را باز و بسته کنیم. استفاده از دستگیره دیجیتال باعث شده که دیگر احتیاجی به حمل دسته های کلید حجیم نداشته باشیم و یا نگران جا گذاشتن یا گم شدن آنها نباشیم.

همانطور که اشاره کردیم اکثراً از قفل های درب چوبی در درب ها استفاده می شود که این قفل ها به صورت سوییچی، ضد سرقت و کمکی هستند که زبانه قفل شو این قفل ها با چرخش کلید حرکت می کند و درب را قفل می کند.

البته که دستگیره دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست و به همین شکل عمل می کند ولی با این تفاوت که به صورت دیجیتالی ( بدون کلید ) و با روش هایی مانند : اثر انگشتی، کد و یا کارتی این کار را انجام می دهد و درب را باز می کند.

نمای ظاهری دستگیره دیجیتال

دستگیره های دیجیتالی که در بازار موجود هستند از لحاظ ظاهری به دو بخش مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می شوند که اکثراً مدل های مدرن مورد استقابل قرار می گیرند و بیشترین مدل های موجود هم به صورت مدرن می باشند.

مدل های کلاسیک دارای طرح های مخصوص به خود هستند که اگر دکوراسیون شما به صورت کلاسیک باشید می توانید از مدل های کلاسیک دستگیره دیجیتال استفاده کنید.

انواع دستگیره دیجیتال از لحاظ رابط کاربری

کدینگ

یکی از معمول ترین روش هایی که می شود دربی که دارای دستگیره دیجیتال می باشد را باز کرد، استفاده از رابط کاربری به صورت کدینگ می باشد که با تعریف کردن رمز عبور می توانید این کار را انجام دهید.

اثر انگشت

بعضی از مدل های دستگیره دیجیتال دارای حسگر اثر انگشت می باشند که وقتی اثر انگشت فرد برای این دستگیره تعریف می شود، می تواند درب را باز کند. دستگیره های دیجیتالی که دارای این رابط کاربری هستند، توانسته اند ضریب امنیت بالایی را ایجاد کنند.

کارت

بعضی از دستگیره های دیجیتال به صورت کارتی باز می شوند که این دستگیره ها معروف به دستگیره های هتلی هستند. دلیل نامگذاری این دستگیره ها به این نام به خاطر استفاده از این نوع "دستگیره" در درب های هتل می باشد.

تشخیص چهره

دستگیره دیجیتال هایی که قابلیت تشخیص چهره دارند توانسته اند تا حد بسیار زیادی امنیت را بالا ببرند و همچنین سهولت رفت و آمد را نیز افزایش دهند. تعداد محدودی از دستگیره های دیجیتال هستند که قابلیت تشخیص چهره را دارند که این رابط کاربری یکی از جالب توجه ترین قابلیت های دستگیره های دیجیتال است.

ویژگی های دستگیره دیجیتال

ریموت

دستگیره های دیجیتال قابلیت نصب ریموت را دارند که این ویژگی باعث شده باز و بسته کردن درب آسان تر شود که این قابلیت بیشتر برای دفاتر اداری و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد تا منشی ها به راحتی بتوانند کنترل ورود و خروج را انجام دهند.

زبانه

زبانه دستگیره دیجیتال به صورت دوتایی می باشد که وقتی قفل می شود، این دو زبانه سر جای خودشان قرار می گیرند.

آلارم

بعضی از دستگیره های دیجیتال دارای آلارم می باشند که اگر فردی بخواهد بر خلاف روش های کد، کارت، اثر انگشت و روش های دیگر ورود کند، دستگیره آلارم خواهد زد.

آلارم آتش سوزی

دستگیره های دیجیتال قابلیتی دارند که اگر محیط دچار آتش سوزی شود، آلارم دستگیره دیجیتال به صدا در می آید.

اتصال به گوشی هوشمند

با نصب اپلیکیشن های مخصوص این دستگیره ها می توانید به راحتی و با استفاده از تلفن همراه خود ورود و خروج را انجام دهید. همچنین در صورت حضور نداشتن در مکان، با استفاده از اپلیکیشن می توانید قفل را باز کنید که این ویژگی باعث می شود در مواقع ضروری مانند آتش سوزی درب را باز کنید.

اتصال بیسیم به دستگیره دیجیتال

این ویژگی باعث می شود که از طریق بلوتوث و یا وای فای به دستگیره دیجیتال متصل شوید و کنترل کردن ورودی راحت تر شود. اتصال به دستگیره دیجیتال از طریق وای فای این امکان را بوجود می آورد که از راه دور هم بتوانید درب را کنترل کنید.

سیستم امنیتی دستگیره دیجیتال

اصلی ترین نکته در انتخاب هر قفلی، امنیت آن می باشد که دستگیره دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست. آلیاژهای مقاومی که در بدنه و قطعات داخلی این دستگیره بکار رفته باعث شده که امنیت بالایی را برای درب رقم بزند.

سیستم قفل هوشمندی که این دستگیره دارد باعث می شود بعد از ورود هر یک از افراد و بسته شدن درب، سیستم قفل شود و نفر بعدی که قصد ورود دارد، مجبور شود دوباره رمز عبور را وارد کند.

رنگ های دستگیره دیجیتال

دستگیره های دیجیتال دارای رنگبندی های مختلفی است که بر اساس سلیقه و دکوراسیونی که دارید می توانید از این رنگ های مختلف استفاده کنید. این رنگبندی ها به صورت زیر می باشد :

  • مشکی
  • زیتونی
  • نقره ای
  • سفید
  • طلایی

برندهای دستگیره دیجیتال

اگر بخواهیم معروف ترین و بهترین برند های دستگیره دیجیتال را نام ببریم تا بتوانید "خرید دستگیره دیجیتال" را انجام دهید، به برندهای زیر اشاره می کنیم :

  • اچ تی ان پرایم | HTN PRIME
  • سامسونگ | SAMSUNG
  • یوکا | YUCCA
  • فیلیپس | PHILIPS
  • ای لاک | ALOCK
  • گیت من | GATEMAN

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از دستگیره دیجیتال داشته اید با ما در قسمت نظران در میان بگذارید.

قفل آویز چیست ؟

"قفل آویز"، قفلی که زیاد از آن استفاده کردیم و برای بالا بردن امنیت درب ها، چمدان ها، جعبه ها و وسایل دیگر استفاده کردیم. قفل آویز از قفل های رایجی است که این قفل ها دارای جنس ها و مدل های مختلف، اندازه های مختلف و مشخصات دیگری است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم.

حالا سوالی که ممکن است برای خریدارن بوجود بیاید این است که آیا قفل آویز امنیت خوبی دارد ؟ چه جنسی بهترین امنیت را فراهم می کند ؟ مدل های قفل آویز کدام است ؟ و سوالاتی از این دست که ممکن است برای خریداران و علاقمندان به یراق آلات بوجود بیاد که ما قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم تا انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

قفل آویز چیست ؟

قفل آویز همانطور که از نامش مشخص است دارای حلقه ای می باشد که  وقتی حلقه را قفل می کنیم به صورت آویز در میاید که دلیل نام گذاری این قفل به این نام همین است. وظیفه ی اصلی قفل آویز ایجاد امنیت و بسته نگه داشتن درب هایی است که معمولاً بر روی آنها قفلی تعبیه نشده است.

قفل آویز دارای کلید است که با استفاده از این کلید ها می توانیم قفل را باز و بسته کنیم اما لازم است بدانید که که قفل آویز دارای مدل های رمز دار و دیجیتالی نیز می باشد و فقط محدود به استفاده از کلید نمی باشد.

ساختار قفل آویز به این شکل است که داخل آن تعدادی پین وجود دارد که این پین ها به فنر متصل هستند و وقتی کلید را درون قفل می چرخانیم، پین ها حرکت می کنند و در جایگاه مخصوص به خودشان قرار می گیرند که بدین ترتیب قفل باز و بسته می شود.

انواع قفل آویز

قفل آویز برنجی

بدنه اصلی قفل آویز برنجی یا همان قسمت پایینی زرد رنگ قفل از فلز برنج ساخته شده که باعث شده این مدل از استحکام بالایی برخوردار باشه، فلز برنج دارای قیمت بالایی است که همین مسئله باعث گران تر شدن قفل آویز برنجی نسبت به مدل های معمولی شده است.

یکی از رایج ترین قفل های موجود که با کلید های مخصوص به خودش باز و بسته می شود همین قفل آویز برنجی است که حلقه ی آویز آن با فولاد مقاوم سختکاری شده تا در برابر حرارت زیاد و ضربات مقاومت بالایی داشته باشه.

در آخر بد نیست بدانید جنس فنر و ساچمه های آن هم از نوع فسفر برنز است.

قفل آویز طرح برنجی

از لحاظ ظاهری این نوع قفل ها بسیار شبیه به مدل های برنجی می باشد ولی بجای برنج، از آهن با آبکاری طلا تولید می شوند که به قفل آویز طرح برنجی معروف است. به دلیل مرسوم بودن قفل برنجی و بالا رفتن قیمت فلز برنج باعث این شده که تولید کنندگان، روی به تولید قفل آویز طرح برنجی بیاورند.

ساختار داخلی این قفل به این شکل است که توپی های داخل آن ( بچه توپی ) معمولاً برنجی است ولی یکسری مدل هایی هم وجود دارد که توپی آنرا از جنس سرب می سازند و روی آن ورق نازکی از برنج می کشند که وقتی شما از بیرون به آن نگاه می کنید متوجه تفاوت آن با مدل های برنجی نمی شوید. در بازار به این مدل ها، پولک برنج نیز می گویند.

قفل آویز گاردی

قفل آویز گاردی دارای امنیت بالاتری نسبت به سایر قفل های آویز می باشد که همین دلیل باعث تغییر در شکل ظاهری این نوع قفل ها شده است، پایه محکم تری دارد و قسمتی از حلقه ی قفل آویز توسط گاردی از جنس فولاد سخت کاری محافظت می شود.

قفل آویز پایه بلند

همانطور که از نام این محصول پیداست دارای پایه بلند تری است و ارتفاع حلقه ی آن نیز بیشتر از بقیه قفل های آویز می باشد که این مزیت باعث این شده که قفل به راحتی باز و بسته شود.

قفل های آویز پایه بلند اکثراً دارای کلید معمولی و کلید کامپیوتری می باشند، البته که بعضی از این قفل ها دارای کلید سولکسی نیز بودند که رفته رفته استفاده از آن کمتر شد و این مدل کلید ها دیگر مرسوم نمی باشد.

قفل آویز رمزدار

قفل آویز رمزدار از لحاظ ظاهری کاملاً مشابه به دیگر قفل های آویز است ولی تفاوتش با بقیه قفل ها به نداشتن کلید بر می گردد که بجای کلید از رمز برای باز و بسته کردن استفاده می شود. می توان با ایجاد رمزی سه یا چهار کاراکتری از اعداد 0 تا 9 رمز گذاری کنید.

روش رمزگذاری به این شکل است که حلقه ی قفل باید باز باشد و سپس رمزگذاری را انجام دهید و در نهایت حلقه ی "قفل" را فشار دهید تا قفل شود که در نهایت موفق به ایجاد رمز برای قفل شده اید.

کاربرد قفل آویز رمزدار بیشتر برای چمدان ها، صندوق ها و کوله های مسافرتی یا ورزشی است ولی بعضی از این مدل ها برای بیشتر کردن امنیتشان، حلقه ی قفل را سختکاری می کنند.

یکی دیگر از مدل هایی که در بازار وجود دارد نوع دیجیتالی یا اثر انگشتی است که با تعریف کردن اثر انگشت خود می توانید قفل را باز و بسته کنید.

خرید قفل آویز

  • اولین نکته ای که برای "خرید قفل آویز" باید به آن توجه کنید این است که سایز های قفل آویز، اندازه های مختلفی دارد که از سایز 25 میلی متر موجود می باشد و سایز های : 50 ، 60 و 70 میلی متری از مرسوم ترین اندازه های موجود در بازار است. بد نیست بدانید که این سایز ها مربوط به اندازه ی پایه آن است و نه حلقه ی قفل.
  • نکته ی بعدی اینکه اهمیت مکانی را که می خواهید از قفل آویز استفاده کنید را مد نظر قرار دهید زیرا قفل های آویز از جنس های مختلفی مانند برنج و فولاد تشکیل شده اند و همچنین بعضی از قفل های آویز آهنی نیز می باشند که این مدل ها آبکاری نشده اند و دارای روکش پلاستیکی ضخیم هستند.
  • در پایان اگر بخواهیم نتیجه گیری داشته باشیم می توانیم بگوییم که جنس قفل آویز، اینکه از چه فلزی تشکیل شده باشد نقش مهمی در انتخاب دارد و همچنین مکان یا وسیله ی مورد نظر که می تواند در انتخاب شما نقش داشته باشد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر نظر و دیدگاهی راجع به استفاده از قفل آویز دارید ممنون می شویم که در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

آشنایی با قفل مگنتی

" قفل " جز جدا نشدنی منازل و مکان های دیگر می باشد که استفاده از این قفل ها باعث ایجاد امنیت در مکان هایی که برای ما اهمیت دارد می شود. با پیشرفت تکنولوژی، قفل ها هم تحت تاثیر قرار گرفتند و امروزه مدل های مختلفی از قفل ها را داریم که این قفل ها به صورت مکانیکی و برقی می باشند.

قفل مکانیکی که همان قفل های رایج است که اکثر افراد با آن آشنایی دارند که می توانیم به قفل هایی مانند : قفل حیاطی، قفل کتابی، قفل آویز، قفل کمد و غیره اشاره کنیم.

قفل های برقی انواع مختلفی دارند که به این قفل ها، " تجهیزات برقی " می گوییم که این تجهیزات برقی عبارتند از : قفل دیجیتال، دستگیره دیجیتال، " قفل مگنتی " و غیره.

قفل مگنتی یکی از زیر مجموعه های تجهیزات برقی محسوب می شود که می توانیم برای بالا بردن امنیت درب هایمان استفاده کنیم. حال سوالی که ممکن است برای افراد مختلف بوجود بیاید این است که قفل مگنتی چیست ؟ قفل مگنتی چه مدل هایی دارد ؟ مشخصات فنی قفل مگنتی ؟ و سوالاتی از این دست که ممکن است برای علاقمندان به تجهیزات برقی بوجود بیاید که ما در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با قفل برقی یا تجهیزات برقی بویژه قفل مگنتی آشنا کنیم. پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

آشنایی با قفل مگنتی

قفل مگنتی نوعی قفل کنترل تردد محسوب می شود که به نام قفل مگناطیسی نیز شناخته می شود. دلیل اینکه قفل مگنتی به نام قفل مغناطیسی شناخته می شود این است قفل مگنتی با استفاده از خصوصیات مغناطیسی یا همان آهن ربایی باعث بسته شدن درب می شود.

استفاده از قفل مگنتی بیشتر در محیط های اداری و شرکتی و یا به طور کلی مکان هایی که دارای تردد و رفت و آمد زیاد می باشد.

قفل مگنتی دو مدل دارد که این دو مدل شامل : قفل مگنتی معمولی و قفل مگنتی زبانه دار می باشد.

قفل مگنتی کجا استفاده می شود ؟

قفل مگنتی اکثراً برای درب های بدون دستگیره ، درب های آهنی و درب های چوبی و درب های شیشه سکوریت بدون فریم استفاده می شود.

اگر از قفل مگنتی در این درب ها استفاده کنید، دیگر احتیاجی به قفل های مکانیکی و دستگیره نخواهید داشت که همین مسئله باعث زیباتر شدن نمای ظاهری این درب ها خواهد شد.

کاربرد قفل مگنتی چیست ؟

قفل مگنتی قابلیت اتصال به سیستم های کنترل تردد ( اکسس کنترل ) را دارد و همچنین این قفل ها از مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه برخوردار است که همین مسئله باعث کمتر شدن احتمال سرقت می شود چرا که سارقین معمولاً از حربه ی شکستن قفل و دسترسی به اجزای آن، سرقت را انجام می دهند.

مسئله ی دیگری که باعث شده امنیت قفل مگنتی بالا برود این است که قفل مگنتی به همراه منبع تغذیه کار می کند که استفاده از این قفل ها به همراه منبع تغذیه باعث شده موقع قطع برق مشکلی برای قفل مگنتی بوجود نیاید. سارقین با استفاده از قطع کردن جریان برق، قصد دارند که قفل برقی را از کار بیندارند که اگر از منبع تغذیه در کنار قفل مگنتی استفاده شود، سارقین نمی توانند از این حربه استفاده کنند.

ساختار قفل مگنتی چگونه است ؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، قفل مگنتی دارای منبع تغذیه است که علاوه بر آن دارای قفل مقابل برقی، زبانه آهنی و قفل می باشد منبع تغذیه وظیفه ی برق رسانی به قفل مگنتی را به عهده دارد.

لازم است بدانید که منبع تغذیه قفل مگنتی می تواند به صورت سیمی یا باتری و یا هر دو گزینه باشد.

مزیت استفاده از قفل مگنتی چیست ؟

یکی از مزیت های استفاده از " قفل مگنتی " این است که برای ورود و خروج، احتیاجی به کلید و دستگیره نخواهید داشت که به طور مثال ورود و خروج با استفاده از ریموت می تواند صورت بگیرد.

مزیت دیگری که این قفل دارد این است که در صورت باز بودن، توسط چراغ هشدار باز بودن درب را اطلاع رسانی می کند و همچنین قفل مگنتی می تواند در باز بودن درب، آنرا به صورت اتوماتیک ببندد و قفل کند.

سیستم اکسس کنترل چیست ؟

سیستم اکسس کنترل یا همان کنترل دسترسی وسیله ای برای کنترل ورود و خروج افراد به مکان یا محدوده ی خاصی مانند دفاتر اداری، اتاق و محیط هایی از این دست می باشد.

نحوه ی کارکرد سیستم اکسس کنترل به این شکل است که وقتی برای افراد خاصی اثر انگشت یا رمز عبور خاصی تعریف می کنیم، آن افراد فقط با اثر انگشت و یا رمز عبور مختص به خود می توانند ورود و خروج خود را ثبت کنند. البته که سیستم اکسس کنترل با روش های مختلفی ثبت و شناسایی را انجام می دهد که این روش ها عبارتند از :

  • اثر انگشت
  • رمز عبور ( پسورد )
  • استفاده از کارت های مغناطیسی ( RFID )
  • تشخیص چهره
  • تشخیص کف دست
  • تشخیص عنبیه چشم

بد نیست بدانید که سیستم کنترل دسترسی با نام های دیگری مانند : دستگاه کنترل ورود و خروج ، دستگاه کنترل تردد و درب باز کن اثر انگشتی شناخته می شود.

برند های قفل مگنتی

اگر بخواهیم معتبر ترین و بهترین برند قفل مگنتی اشاره کنیم می توانیم به برند سارو | SARO اشاره کنیم که جزء شناخته شده ترین برندهای موجود بر بازار یراق آلات می باشد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از انواع یراق آلات بویژه قفل مگنتی داشته اید، ممنون می شویم که دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.