ایده های ترند آشپزخانه در سال ۲۰۲۲

در همه این سالها و با گسترش اهمیت “دکوراسیون”، ایده های جدیدی برای کابینت آشپزخانه بوجود آمد که اکنون در سال ۲۰۲۲ میلادی، ایده های جدیدتری برای زیبایی بیشتر فضای آشپزخانه و به خصوص دکوراسیون بوجود آمدند.

برخی افراد ایده های سنتی و یا کابینت های کلاسیک را ترجیح می دهند و عده ای دیگر ترجیح می دهند که از کابینت های امروزی و مدرن استفاده کنند. بیشتر افراد ترجیح می دهند که بازسازی فضای آشپزخانه را انجام ندهند که دلیل این موضوع به خاطر زمان بر بودن و هزینه بر بودن این موضوع است. در مقابل عده ای از افراد ترجیح می دهند که بر اساس ترند های روز جلو بروند و ایده آل ترین دکوراسیون را برای فضای منزل و فضای آشپزخانه انتخاب کنند.

ما در این مقاله قصد داریم به ایده های ترند آشپزخانه در سال ۲۰۲۲ بپردازیم که می تواند برای شما مفید باشد. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

کابینت های سنتی یا ترندهای روز ؟

در یکسال گذشته، اکثراً از کابینت های مدرن که دارای طرح های شیک، اسپرت و یکدست بهره مند بودند استفاده می شد و طرفداران این سبک بیش از پیش به تعداد آنها اضافه شد. البته که بسیاری از افراد از کابینت های کلاسیک استقبال می کردند و آنها را ترجیح می دادند چراکه این مدل کابینت ها دارای طرح ها و نقش های گوناگونی بودند.

طراحی مدرن ممکن است شامل جدایی جسورانه از رنگ ها و الگوهای مختلف باشد. این کابینت ها با دیوارهای مشکی یا خاکستری تیره و با کفپوش های چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع طراحی به شدت در تضاد با چیزی است که صاحبان خانه های سنتی یا بازسازی کنندگان ترجیح می دهند. اینگونه افراد می خواهند با کابینت سفید ( یا رنگ های دیگر )، یک فضای داخلی همرنگ را ببینند.

چه دکوراسیونی منحصر به فرد و خلاقانه است ؟

با ادامه روند رو به رشد استفاده از قفسه بندی باز، صاحبان منزل ترجیح می دهند از کابینت های معمولی برای گزینه های ذخیره سازی صرف نظر کنند. قفسه بندی باز نیاز به نگهداری و نظافت بسیار بیشتری دارد. این گزینه به صاحب خانه آزادی دکوراسیون می دهد که کابینت های معمولی اجازه نمی دهند. نه فقط قفسه های باز، بلکه سازمان دهنده های داخلی نیز در حال افزایش تقاضا هستند و روند صعودی دارند.

داشتن کابینت های سنتی به این معنی است که فنجان ها، ظروف و بشقاب های شما را می توان از دید عموم پنهان کرد. قفسه بندی های باز به شما این امکان را می دهند که آشپزخانه خود را باز کنید تا آشپزخانه ای کاربردی تر ایجاد کنید. اضافه کردن یک قفسه کتاب برای کتاب های آشپزی، قفسه ادویه یا موارد دیگر که گزینه های ذخیره سازی بی پایانی هستد.

دیوار آشپزخانه و کانتر

قطعاً همه ما دیده ایم که قطعات روی میز “کابینت آشپزخانه” به صورت روکش های تمیزی هستند که کابینت ها را تکمیل می کنند. امروزه استفاده از سنگ هایی با رگه های پیچیده یا خطوط پر رنگ در آشپزخانه مورد توجه قرار گرفته است.

این فقط کانترها نیستند که از قطعات سنگی استفاده می کنند بلکه دیوارهای آشپزخانه نیز از این طرح ها بهره می برند. قبلاً مشاهده کرده بودیم که دیوارهای آشپزخانه روی کاشی متمرکز شده بود تا تغییر بافت ظریفی را بین سطوح آشپزخانه ایجاد کند.

اکنون دیوار آشپزخانه یک گزینه عالی است که از دور هم قابل مشاهده است. صاحبان خانه هایی که می خواهند آشپزخانه خود را بروز کنند، می توانند از جایی که کانتر کابینت شروع شده است، استفاده کنند و زیبایی خاصی را در دیوار پشتی ایجاد کنند.

پایان های سطحی ناقص

با افزایش محبوبیت روکش ها و بافت های طبیعی، زمان استفاده از روکش های با براقیت بالا در حال محو شدن است. در عوض، شاهد روکش های طبیعی، سطوح مات و حتی اجزای طبیعی بیشتری خواهیم بود که شخصیت پویاتری را اضافه می کنند.

حتی با شیرآلات و شیرهای سینک، این سطوح ناقص محبوبیت بیشتری خواهند داشت. شیرآلات برنجی ممکن است ظاهر پویا و خاصی را که ترند های جدید به سمت آن حرکت می کنند را تکمیل کنند.

کابینت های مدرن در حال حاضر به فضاهای پخت و پز طبیعی تبدیل شده اند و رنگ های خاکی را در خود جای داده اند که تغییر جدیدی در کابینت های براق ایجاد می کند.

جزییات گنجانده شده

در حال حاضر لوازم خانگی به جای لوازم جانبی در آشپزخانه گنجانده می شوند. بسیاری از اوقات ما می بینیم که استفاده از لوازم خانگی تبدیل به گزینه دوم شده است. در سال ۲۰۲۲، وسایلی مانند هود توکار در خانه گنجانده می شوند تا آزادانه باشند و فضایی را اشغال نکنند. این بدان معناست که در مدل های جدیدتر، هودهای معمولی کمتری را شاهد خواهیم بود.

در حال حاضر وسایل رنگی به عنوان نقاط کانونی برخی از آشپزخانه ها در نظر گرفته می شوند. ما شاهد بازسازی جدید بیشتری هستیم که بر روی فولاد ضد زنگ برای یخچال، اجاق گاز و ماشین ظرفشویی تمرکز دارند. در عوض، لوازم داخلی و “اکسسوری کابینت” دارای محبوبیت روبه افزایش برای ایجاد جریان مداوم رنگ در سراسر آشپزخانه می باشد.

پاشیدن رنگ

کابینت های سفید هنوز هم رنگ محبوبی هستند، اما در سال ۲۰۲۲، رنگ های بیشتری برای کابینت های آشپزخانه استفاده می شوند. کابینت های سفید معمولی ممکن است صاف یا خیلی بالینی به نظر برسند. ما تغییرات مختلفی را دیده ایم که به رنگ ها اجازه می دهد تا ظاهر شوند و گزینه های جدیدی را ایجاد و کشف کنند.

کافه ها و کافی شاپ ها بر نحوه دید ما از آشپزخانه های خودمان تاثیر می گذارند. فضای آرام باعث می شود فرد احساس آرامش و بهره وری بیشتری کند که این به دلیل رنگ هایی است که انتخاب می کنند. نمونه هایی از این دست مطمئناً نه تنها هنگام بازسازی یک آشپزخانه کاملاً جدید، بلکه برای کسانی که به رنگ آمیزی یا بازسازی کابینت فعلی خود فکر می کنند تاثیر زیادی خواهد داشت.

حتی تغییر رنگ کابینت نیز در حال افزایش است. کابینت های آبی از سال ۲۰۲۱ شروع به افزایش کردند و در سال ۲۰۲۲ یک رقیب قدرتمند خواهند بود. دقیقاً مانند رنگ خاکستری زغالی محبوبی که در کابینت های سبک مدرن دیده ایم، آبی تیره یک رقیب موفق خواهد بود. این رنگ بیشتر همان رنگ های تاکیدی را تکمیل می کند که خاکستری تیره با آن ترکیب می شود ولی این بار با یک پیچ و تاب جدیدتر.

سطوح چوبی

سطوج چوبی آماده شده و مواد طبیعی در حال بازگشت به آشپزخانه هستند. در سال ۲۰۲۱ شاهد بازگشت به میزهای چوبی و مواد دیگر هستیم؛ اکنون چوب با کاربردهای جدید در آشپزخانه باز می گردد.

قبل از اینکه از چوب رنگ روشن برای متعادل کردن کابینت های سفید استفاده شود، در سال ۲۰۲۲ ما شروع به دیدن رنگ های تیره غنی در تضاد کابینت ها کرده ایم تا به عنوان یک قطعه برجسته عمل می کنند.

برای کسانی که به دنبال اضافه کردن قطعات چوبی و با حفظ طراحی سنتی آشپزخانه هستند،‌ می توانند با این روش قالب کابینت ها را متحول کنند.

کابینت ابعادی

کابینت های مدرن به عنوان کابینت های انعطاف پذیر شناخته شده اند که در سال ۲۰۲۲ شروع به معرفی ابعاد و هندسه بیشتر به کابینت آشپزخانه خواهیم بود. طراحان و صاحبان منازل با تغییر شکل سنتی کابینت های آشپزخانه که به دیدن آن عادت کرده ایم، ریسک های جسورانه تری را متحمل می شوند.

حال این سوال پیش می آید که آیا شکل کابینت تغییر می کند ؟ نه، لبه های گرد، فلوتینگ و حتی اشکال پویا هم برای کابینت ها و هم برای میزهای کانتر، برای صاحبان منازل و نصاب ها مشکل خواهد بود. ایجاد لبه ها و برش های پویا برای کانترها کار دشواری است. 

متخصصی را پیدا کنید که بتواند برش های سختی را برای کانتر ایجاد کند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به بازسازی و تغییر کابینت های آشپزخانه خود داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.