آشنایی با جک پمپی

آشپزخانه یکی از عضو های اصلی هر یک از منازل و محیط کار می باشد که افراد ممکن است زمان زیادی را در آشپزخانه ها مشغول پخت و پز و شست و شو باشند که همین موارد باعث شده آشپزخانه تبدیل به مکانی پر رفت و آمد و مهم باشد.

حالا که صحبت از آشپزخانه شد لازم است یکی از عضو های اصلی آنرا نیز نام ببریم که این عضو اصلی، کابینت ها می باشند. در گذشته معمولاً از کابینت های فلزی در آشپزخانه ها استفاده می شد که کم کم با گذشت زمان کابینت های فلزی جای خودشان را به کابینت های چوبی و ام دی اف دادند.

به دلیل استقبال و استفاده از کابینت های ام دی اف، ما در بازار شاهد انواع و اقسام "یراق آلات کابینت" و اکسسوری کابینت هستیم که استفاده از آنها می تواند تجربه ی خوشایند و راحتی را برای ما به ارمغان بیاورد.

ما در این مقاله قصد داریم به یکی از یراق آلات مهم و کاربردی کابینت های آشپزخانه که جک پمپی می باشد بپردازیم. یکسری سوالات ممکن است برای خریداران بوجود بیاد که جک پمپی کابینت چیست ؟ در چه کابینت هایی می توانیم از جک کابینت استفاده کنیم ؟ انواع جک پمپی کدامند ؟ راهنمای نصب جک پمپی چگونه است ؟ برندهای معتبر جک پمپی ؟ و سوالاتی از این دست که ما قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم تا شما بتوانید انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید. پس با در ادامه این مطلب همراه باشید.

جک پمپی چیست ؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد جک پمپی یکی از یراق آلات مهم و کاربردی کابینت های آشپزخانه می باشد که در کابینت های هوایی مورد استفاده قرار می گیرد. 

وظیفه ی اصلی جک پمپی این است که درب کابینت های هوایی را باز نگه دارد و موقع بسته شدن، مانع از رها شدن و برخورد درب کابینت با یونیت شود.

نکته ای که در مورد جک پمپی لازم است بدانید این است که این جک ها وظیفه ی لولا را برای درب انجام نمی دهند بلکه موضوع نگه داشتن و بسته شدن آنرا مدیریت می کنند. به همین دلیل حتماً باید از لولا گازور کابینت برای اتصال درب به یونیت کابینت استفاده کنید.

حال ممکن است این سوال بوجود بیاید که باید از چه لولاهایی همراه با جک پمپی استفاده کنیم ؟ در جواب باید بگوییم که بهتر است از لولا ساده و یا لولا آرام بند بدون کلیپس به همراه جک های پمپی استفاده کنید. همچنین این نکته لازم به ذکر است که اگر درب یونیت به سمت باز می شود، باید از لولا گازور معکوس استفاده کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم به انواع جک پمپی کابینت، مشخصات فنی و راهنمای نصب جک پمپی بپردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع جک پمپی کدام ها می باشند ؟

بر اساس نوع بسته شدن درب، "جک پمپی" را به دو نوع تقسیم بندی می کنیم که این مدل ها عبارتند از :

جک پمپی آرام بند

اگر از جک پمپی آرام بند استفاده کنید، موقعی که درب را می بندیم، به صورت مرحله ای و آهسته بسته خواهد شد که این موضوع باعث می شود موقع بسته شدن، صدای کمتری ایجاد شود.

جک پمپی ساده

یکی دیگر از مدل های جک پمپی، جک پمپی ساده می باشد که این جک بر خلاف مدل آرام بند، به صورت مرحله ای بسته نخواهد شد.

نکات خرید جک پمپی

برای "خرید جک پمپی" یکسری نکات وجود دارد که بد نیست به آنها اشاره ای داشته باشیم؛ این نکات عبارتند از :

  • جک پمپی دارای قدرت های : ۶۰ نیوتن، ۸۰ نیوتن، ۱۰۰ نیوتن، ۱۲۰ نیوتن و ۱۵۰ نیوتن می باشد که معمولاً از جک های با قدرت ۸۰ ، ۱۰۰ و ۱۲۰ نیوتن استفاده می شود.
  • بسته به اندازه درب بهتر است که از ۲ عدد جک پمپی کابینت استفاده شود.
  • از لولا گازور ساده و آرام بند بدون کلیپس در یونیت استفاده کنید تا به کابینت آسیبی نرسد.

راهنمای نصب جک پمپی

  1. ابتدا باید به فاصله ۱ سانتی متر از کنار و ۲۴ سانتی متر از بالا کابینت، پین نگهدارنده پایینی را قرار دهیم و با ایجاد سه سوراخ آنرا با استفاده از پیچ های ام دی اف سرجای خودشان فیکس کنیم.
  2. سپس یک سمت جک را با اندکی فشار روی پین پایینی قرار می دهیم و بر روی آن نصب نی کنیم. بعد از آن با استفاده از جک که در حالت باز قرار داده ایم، محل تقریبی پین بالایی را که بر روی درب کابینت قرار دارد پیدا می کنیم. سپس با ایجاد دو سوراخ و با استفاده از پیچ های خودکار، آنرا سر جای خودش فیکس می کنیم.
  3. حالا فقط کافیه قسمت بالایی جک را با کمی فشار سر جای خودش نصب کنیم.

در آخر نکته ای که لازم است بدانید این است که اگر کابینت شما از قبل دارای جک می باشد اما خراب شده است و قصد دارید که جک کابینت را تعویض کنید، لازم نیست پین های بالایی و پایینی را عوض کنید و فقط کافیه که جک کابینت را تعویض کنید.  

به طور کلی دو نوع مکانیزم برای اتصال جک به پین ها داریم که به این طریق نحوه ی جداسازی آنها از هم متفاوت می باشد. در مکانیزم اول برای جداسازی لازم است که پیچ گوشتی را روی قطعه فلزی بالا و پایین پشت جک اهرم کنیم و سپس جک را از محل اتصال جدا کنیم. در مکانیزم دوم هم تنها کافیه پوشش پلاستیکی پشت جک در قسمت بالایی و پایینی را جدا کنیم و سپس جک را از محل اتصال جدا کنیم.

برندهای جک پمپی کدامند ؟

معتبر ترین برندهای جک پمپی عبارتند از :

  • ملونی
  • گماک
  • هاربین
  • ویلا اچ کا
  • حدید

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از جک پمپی کابینت داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد