راهنمای نصب قرنیز کابینت

آشپزخانه یکی از محیط های اصلی هر یک از منازل می باشد و رفت و آمد و انجام کارهای مختلف در آن زیاد صورت می گیرد. آشپزخانه ها با کابینت ها تجهیز می شوند که امروزه معمولاً از کابینت های چوبی و ام دی اف استفاده می شود.

ما در بازار یراق آلات مختلف و کاربردی را برای کابینت ها داریم که یکی از این یراق آلات مهم، "قرنیز کابینت" می باشد. قرنیز کابینت علاوه بر زیبایی، می تواند بسیار کاربردی باشد که ما در آن به کاربرد های آن خواهیم پرداخت.

حال سوالی که ممکن است برای شما عزیزان بوجود بیاید این است که قرنیز کابینت چیست ؟ انواع قرنیز کابینت کدام اند ؟ راهنمای نصب قرنیز کابینت چگونه است ؟ و سوالاتی از این دست که قصد پاسخگویی به آنها را داریم تا بیشتر با کارایی آنها آشنا شوید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

قرنیز کابینت چیست ؟

قرنیز کابینت وسیله ای کاربردی است که فضای خالی بین سینک ظرفشویی با دیوار و یا کابینت را می پوشاند. قرنیز کابینت یک وسیله آب بندی است که از جمع شدن کثیفی ها و باکتری ها در فضای خالی بین کابینت با دیوار یا سینک ظرفشویی جلوگیری می کند.

معمولاً افراد از چسب آکواریوم بجای قرنیز استفاده می کنند که این کار اشتباه می باشد چراکه چسب آکواریوم بعد از مدتی کیفیت خود را از دست می دهد و همچنین ظاهری نامناسب برای کابینت های آشپزخانه ایجاد می کند.

قرنیزهایی که در بازار شاهدشان هستیم جنس های مختلفی دارند که معمولاً جنس قرنیز کابینت پلاستیکی، آلومینیومی و یا ترکیبی از جنس پلاستیک و آلومینیوم می باشد.

به یاد داشته باشید که استفاده از قرنیز کابینت باعث افزایش طول عمر کابینت ها خواهد شد و از خرابی نمای ظاهری کابینت ها در گذر زمان جلوگیری می کند.

انواع قرنیز کابینت کدامند ؟

قرنیز مقعر و محدب :

قرنیز مقعر و محدب یکی از مدل های قرنیز کابینت می باشد که مخصوص استفاده در کنج های کار است. شاخه های این قرنیز به صورت ۵ متری می باشد که می توانید بعد از تهیه آن، اندازه مورد نظر را برش دهید و استفاده کنید.

قرنیز مقعر و محدب دارای رنگبندی های مختلفی است که می توانید با استفاده از رنگ های مورد نظر، رنگ قرنیز را با کابینت خود هماهنگ کنید. رنگ های نقره ای و کبریتی جزء پر فروش ترین رنگ های این قرنیز می باشد.

برند ملونی یکی از تولید کننده های قرنیز مقعر و محدب است که یکی از بهترین تولید کننده های قرنیز کابینت است.

قرنیز کنج :

قرنیز کنج همانطور که از نامش پیداست در گوشه های کار مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی در مواقعی که قرنیز را نصب می کنیم کنج های دیوار خالی می ماند که راه حل آن استفاده از قرنیز کنج است تا گوشه های کار پوشانده شود.

قرنیز کنج دارای دو مدل درونی و بیرونی است و دارای جنس های پلاستیکی هستند. همچنین این نوع قرنیز معمولاً دارای رنگ های سفید و کرمی است.

قرنیز تخت :

قرنیز تخت نیز همانند اسمی که دارد به صورت تخت می باشد و در بالا و پایین این قرنیز نوار پلاستیکی وجود دارد که این نوارهای پلاستیکی باعث جلوگیری از نفوذ آب به داخل کابینت می شوند.

راجع به جنس این محصول لازم است بدانید که جنس پایه قرنیز تخت از پلاستیک و جنس رویه آن آلومینیومی می باشد. طول این قرنیز ها نیز ۵ متری می باشد که می توانید اندازه ی مورد نظر و دلخواه را تعیین و قرنیز را برش دهید.

در آخر معرفی "انواع قرنیز کابینت" بد نیست بدانید که در بازار مدل هایی وجود دارد که به آن قرنیز آلمانی می گویند.

نحوه نصب قرنیز کابینت چگونه است ؟

"نصب قرنیز کابینت" کار سخت و زمانبری نمی باشد و شما عزیزان به راحتی می توانید نصب قرنیز را انجام دهید. برای نصب قرنیز کابینت باید مراحل زیر را انجام دهید :

  • ابتدا باید درپوش قرنیز را جدا کنید و روی قسمت زیرین قرنیز، چسب آکواریوم بزنید.
  • بعد از اینکه به قرنیز کابینت چسب آکواریوم زدید، آنرا در جای مناسب خود قرار داده و سپس بر روی کار، چسب پهن می زنید تا بعد از چند ساعت، قرنیز در جای خودش محکم شود.
  • بعد از نصب قرنیز فضاهایی که خالی می ماند را می توانید از قرنیز کنج استفاده کنید و فضاها را بپوشانید. نمای گوشه های قرنیز برای اینکه زیباتر به نظر برسند، می توانید از درپوش ها و یراق آلات دیگر استفاده کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به خرید، استفاده و نصب قرنیز کابینت داشته اید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

آشنایی با جک پمپی

آشپزخانه یکی از عضو های اصلی هر یک از منازل و محیط کار می باشد که افراد ممکن است زمان زیادی را در آشپزخانه ها مشغول پخت و پز و شست و شو باشند که همین موارد باعث شده آشپزخانه تبدیل به مکانی پر رفت و آمد و مهم باشد.

حالا که صحبت از آشپزخانه شد لازم است یکی از عضو های اصلی آنرا نیز نام ببریم که این عضو اصلی، کابینت ها می باشند. در گذشته معمولاً از کابینت های فلزی در آشپزخانه ها استفاده می شد که کم کم با گذشت زمان کابینت های فلزی جای خودشان را به کابینت های چوبی و ام دی اف دادند.

به دلیل استقبال و استفاده از کابینت های ام دی اف، ما در بازار شاهد انواع و اقسام "یراق آلات کابینت" و اکسسوری کابینت هستیم که استفاده از آنها می تواند تجربه ی خوشایند و راحتی را برای ما به ارمغان بیاورد.

ما در این مقاله قصد داریم به یکی از یراق آلات مهم و کاربردی کابینت های آشپزخانه که جک پمپی می باشد بپردازیم. یکسری سوالات ممکن است برای خریداران بوجود بیاد که جک پمپی کابینت چیست ؟ در چه کابینت هایی می توانیم از جک کابینت استفاده کنیم ؟ انواع جک پمپی کدامند ؟ راهنمای نصب جک پمپی چگونه است ؟ برندهای معتبر جک پمپی ؟ و سوالاتی از این دست که ما قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم تا شما بتوانید انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید. پس با در ادامه این مطلب همراه باشید.

جک پمپی چیست ؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد جک پمپی یکی از یراق آلات مهم و کاربردی کابینت های آشپزخانه می باشد که در کابینت های هوایی مورد استفاده قرار می گیرد. 

وظیفه ی اصلی جک پمپی این است که درب کابینت های هوایی را باز نگه دارد و موقع بسته شدن، مانع از رها شدن و برخورد درب کابینت با یونیت شود.

نکته ای که در مورد جک پمپی لازم است بدانید این است که این جک ها وظیفه ی لولا را برای درب انجام نمی دهند بلکه موضوع نگه داشتن و بسته شدن آنرا مدیریت می کنند. به همین دلیل حتماً باید از لولا گازور کابینت برای اتصال درب به یونیت کابینت استفاده کنید.

حال ممکن است این سوال بوجود بیاید که باید از چه لولاهایی همراه با جک پمپی استفاده کنیم ؟ در جواب باید بگوییم که بهتر است از لولا ساده و یا لولا آرام بند بدون کلیپس به همراه جک های پمپی استفاده کنید. همچنین این نکته لازم به ذکر است که اگر درب یونیت به سمت باز می شود، باید از لولا گازور معکوس استفاده کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم به انواع جک پمپی کابینت، مشخصات فنی و راهنمای نصب جک پمپی بپردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع جک پمپی کدام ها می باشند ؟

بر اساس نوع بسته شدن درب، "جک پمپی" را به دو نوع تقسیم بندی می کنیم که این مدل ها عبارتند از :

جک پمپی آرام بند

اگر از جک پمپی آرام بند استفاده کنید، موقعی که درب را می بندیم، به صورت مرحله ای و آهسته بسته خواهد شد که این موضوع باعث می شود موقع بسته شدن، صدای کمتری ایجاد شود.

جک پمپی ساده

یکی دیگر از مدل های جک پمپی، جک پمپی ساده می باشد که این جک بر خلاف مدل آرام بند، به صورت مرحله ای بسته نخواهد شد.

نکات خرید جک پمپی

برای "خرید جک پمپی" یکسری نکات وجود دارد که بد نیست به آنها اشاره ای داشته باشیم؛ این نکات عبارتند از :

  • جک پمپی دارای قدرت های : ۶۰ نیوتن، ۸۰ نیوتن، ۱۰۰ نیوتن، ۱۲۰ نیوتن و ۱۵۰ نیوتن می باشد که معمولاً از جک های با قدرت ۸۰ ، ۱۰۰ و ۱۲۰ نیوتن استفاده می شود.
  • بسته به اندازه درب بهتر است که از ۲ عدد جک پمپی کابینت استفاده شود.
  • از لولا گازور ساده و آرام بند بدون کلیپس در یونیت استفاده کنید تا به کابینت آسیبی نرسد.

راهنمای نصب جک پمپی

  1. ابتدا باید به فاصله ۱ سانتی متر از کنار و ۲۴ سانتی متر از بالا کابینت، پین نگهدارنده پایینی را قرار دهیم و با ایجاد سه سوراخ آنرا با استفاده از پیچ های ام دی اف سرجای خودشان فیکس کنیم.
  2. سپس یک سمت جک را با اندکی فشار روی پین پایینی قرار می دهیم و بر روی آن نصب نی کنیم. بعد از آن با استفاده از جک که در حالت باز قرار داده ایم، محل تقریبی پین بالایی را که بر روی درب کابینت قرار دارد پیدا می کنیم. سپس با ایجاد دو سوراخ و با استفاده از پیچ های خودکار، آنرا سر جای خودش فیکس می کنیم.
  3. حالا فقط کافیه قسمت بالایی جک را با کمی فشار سر جای خودش نصب کنیم.

در آخر نکته ای که لازم است بدانید این است که اگر کابینت شما از قبل دارای جک می باشد اما خراب شده است و قصد دارید که جک کابینت را تعویض کنید، لازم نیست پین های بالایی و پایینی را عوض کنید و فقط کافیه که جک کابینت را تعویض کنید.  

به طور کلی دو نوع مکانیزم برای اتصال جک به پین ها داریم که به این طریق نحوه ی جداسازی آنها از هم متفاوت می باشد. در مکانیزم اول برای جداسازی لازم است که پیچ گوشتی را روی قطعه فلزی بالا و پایین پشت جک اهرم کنیم و سپس جک را از محل اتصال جدا کنیم. در مکانیزم دوم هم تنها کافیه پوشش پلاستیکی پشت جک در قسمت بالایی و پایینی را جدا کنیم و سپس جک را از محل اتصال جدا کنیم.

برندهای جک پمپی کدامند ؟

معتبر ترین برندهای جک پمپی عبارتند از :

  • ملونی
  • گماک
  • هاربین
  • ویلا اچ کا
  • حدید

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از جک پمپی کابینت داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

آشنایی با قفل درب چوبی

"قفل درب چوبی" یکی از پر استفاده ترین قفل های بازار می باشد و دارای مدل های مختلفی نیز می باشد. همانطور که از نام این یراق پیداست، برای درب های چوبی مورد استفاده قرار می گیرد که به طور مثال می توانیم به درب های ورودی، درب های اتاق و درب های سرویس بهداشتی اشاره کنیم.

در واقع می توان گفت که یکی از مکانیزم های لازم برای باز و بسته شدن درب ها، قفل درب چوبی می باشد که ما این قفل ها را نمی بینیم ولی بسیار کاربردی هستند. دلیل اینکه ما این قفل ها را نمی بینیم به این خاطر است که در درون درب چوبی نصب می شود.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از "یراق آلات" پر کاربرد به نام قفل چوبی بپردازیم، پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

انواع قفل درب چوبی

قفل کلیدی

قفل کلیدی دارای سیلندر نمی باشد و برای استفاده و قفل کردن آن از کلید میله ای استفاده کنید که همراه با این قفل وجود دارد. قفل کلیدی را بیشتر در درب های اتاق مورد استفاده قرار می گیرد و اصولاً استفاده از این قفل ها بیشتر در درب های اتاق خواب دیده می شود و می توان گفت موارد استفاده برای درب های دارای امنیت کمتر می باشد.

از مزایای اصلی این قفل می توانیم به عمر بالا و قیمت مناسب آن اشاره کنیم.

قفل سرویس

همانطور که از نام این قفل پیداست، برای درب های سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شود. قفل سرویس جای کلید ندارد و بجای کلید، دارای یک سوراخی به نام میل چهارسو می باشد که اهرم دستگیره به آن وصل می شود. با استفاده از این اهرم فقط از سمت داخل درب می توانیم درب را قفل یا باز کنیم.

قفل سوییچی

قفل سوییچی سیلندر خور می باشد و به این سیلندر ها سوییچ را کلید می خورد. از لحاظ امنیتی قفل سوییچی امنیت بالاتری نسبت به قفل های کلیدی دارد و به همین دلیل از قفل سوییچی برای درب های ورودی واحد آپارتمان استفاده می شود. البته که می توانیم از این قفل در درب های داخلی نیز استفاده کنیم.

قفل ضد سرقت

قفل ضد سرقت برای درب های ضد سرقت ورودی واحد آپارتمان استفاده می شود. درب های ضد سرقتی که در ایران وجود دارد معمولاً ترکیه ای و چینی می باشند که معمولاً از درب های ترک استفاده می شود.

قفل های ضد سرقتی که برای درب های ضد سرقت ترک استفاده می شوند مکانیزم ساده ای دارند یعنی دارای مکانیزم های معمول مانند : قفل، دستگیره و سیلندر می باشند ولی نکته ی آنها در قوی تر بودن و امنیت بالاتر این نوع قفل ها نسبت به بقیه ها قفل ها است.

لازم است بدانید که قفل ضد سرقت دارای زبانه های میله ای شکل می باشد که وارد چهارچوب درب می شود و این زبانه ها به صورت سه لول و چهار لول می باشند.

قفل کمکی

  قفل کمکی همانند قفل ضد سرقت دارای زبانه های میله ای شکل است که زبانه ها به صورت دو لول، سه لول و چهار لول می باشد. قفل کمکی دارای مدل های سیلندر خور و بدون سیلندر نیز می باشد.

لازم است بدانید که قفل کمکی در بالای چهارچوب نصب می شود و برای بالاتر بردن امنیت درب ورودی، همراه با قفل ضد سرقت نصب می شود.

راجع به کلید های این قفل نیز بد نیست بدانید دارای کلید های چهارپر می باشد.

تفاوت قفل درب چوبی با قفل درب آهنی چیست ؟

موضوعی که باعث تفاوت قفل درب آهنی و درب چوبی می شود سایز بندی آنها است؛ به طور کلی قفل از دو وجه قابل اندازه گیری است :

اول پهنای قفل است؛ این اندازه گیری از لبه ی یک طرف قفل تا سمت دیگر قفل اندازه گیری می شود که این اندازه گیری بر حسب سانتی متر است. این اندازه ها به صورت : ۲.۵ ، ۳.۵ ، ۴.۵ ، ۵.۵ ، ۶.۵ ، ۷ ، ۸ ، ۹ ، ۱۰ ، ۱۱ و ۱۲ سانتی متری می باشند. 

از سایز ۵.۵ سانتی متر به بالا برای درب چوبی استفاده می شود و از سایز ۵.۵ سانتی متر برای درب آهنی استفاده می شود که همین موضوع باعث تفاوت قفل درب آهنی و درب چوبی می شود.

سایز نرمال قفل درب چوبی که اکثراً استفاده می شود پهنای ۶.۵ سانتی متر است که برای دستگیره های پلاک استفاده می شود. برای دستگیره های رزت باید از سایز ۷ سانتی متر به بالا استفاده شود. 

البته موضوعی که برای دستگیره های رزت مهم تر از پهنا است این است که از لبه ی قفل تا جای میل چهارسو دستگیره یا همان وسط میل چهارسو دستگیره اندازه گیری می شود که این اندازه گیری برحسب میلی متر محاسبه می شود. همچنین باید بدانید که به این اندازه، فاصله می گویند. به طور مثال قفل فاصله ۴۵ یا فاصله ۴۰ و یا فاصله ۶۰.

رنگبندی پلاک قفل چگونه است ؟

نکته ی آخری که بد نیست بدانید این است که بعضی از افراد به رنگ جلوی پلاک حساس هستند که البته موضوع مهمی نیست چون که لای درب قرار می گیرد و دیده نمی شود. البته که برای زیبایی بیشتر می توان رنگ پلاک را با رنگ دستگیره ست کرد.

پلاک ها دارای رنگبندی های مختلفی از جمله : طلایی ، نقره ای ، زیتونی و نسکافه ای می باشند که رنگ زیتونی و نسکافه ای کمتر یافت می شود.

برندهای قفل درب 

در بازار برندهای ایرانی مختلفی وجود دارند که کیفیت خوبی دارند مانند : قفل درب چوبی دستگیره ایران ، قفل درب چوبی کلون و قفل درب چوبی فوروارد. همچنین برندهای خارجی بازار عبارتند از : قفل کالی ترکیه ، قفل درب چوبی داف.

برندهای چینی نیز در بازار وجود دارند که شامل : قفل درب چوبی آپادا و قفل درب چوبی سارو. قفل های ایتالیایی هم بسیار خوب هستند و کیفیت بالایی دارند مانند : قفل درب چوبی ویرو و قفل درب چوبی ایزو.

ممنون از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده و "خرید قفل درب چوبی" داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.   

آشنایی با قفل کمد

امروزه کمد دیواری استفاده زیادی در منازل دارد که استفاده از این کمد ها باعث شده فضای منازل نظم بیشتری داشته باشد و فضای کافی برای قرار دادن وسایل مختلف ایجاد شود که همین مسائل باعث شده نصب کمد دیواری تبدیل به امری واجب شود.

برای کمد دیواری یکسری یراق آلات کاربردی وجود دارد که برای استفاده از کمد ها لازم می باشد. یکی از این یراق آلات ضرروی، قفل کمد می باشد. قفل کمد وسیله ای است که زیاد از آن استفاده می کنیم و کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

در این مقاله ما قصد داریم بیشتر با این قفل ها آشنا شویم و بدانیم که "انواع قفل" کمد کدامند ؟ کاربرد قفل کمد چه می باشد ؟ جنس سیلندر قفل یا همان توپی ( مغزی ) کمد چیست ؟ بهترین برندهای آن ؟ و سوالاتی از این دست که در حوزه ی قفل کمد وجود دارد که ما بررسی کردن آن می خواهیم به این سوال ها پاسخ دهیم.

با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

قفل کمد چیست ؟

قفل کمد وسیله ای پر کاربرد در کمد ها می باشد که با استفاده از آن می توانیم درب کمد دیواری را قفل یا باز کنیم. قفل کمد دارای مدل های مختلفی از جمله قفل تک پله، قفل دو پله، قفل فایل و قفل ام دی اف می باشد.

لازم است بدانید که قفل کمد تنها برای کمد دیواری و اجزای آن کاربرد ندارد بلکه در بعضی از منازل برای کابینت ها، انواع کشو و هر جایی که وسیله ی ارزشمندی داشته باشید مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع قفل کمد

قفل تک پله

قفل تک پله یکی از مدل های "قفل کمد" می باشد که کاربرد اصلی این قفل برای کمد هایی است که جنس آنها آهنی و چوبی است و درب آنها ضخامت 16 میلی متری دارند. قفل تک پله طرح 808 یکی از معروف ترین و پر استفاده ترین قفل های کمد می باشد.

راجع به کلید های قفل پله لازم است بدانید که این قفل از کلید های آهنی و برنجی بهره می برد.

قفل دو پله

برای کمد دیواری های قدیمی که از جنس چوب هستند و ضخامت 32 میلی متری دارند، از قفل دو پله استفاده می شود که این قفل ها دارای 2 کلید می باشد. قفل دو پله علاوه بر مدل معمولی، دارای یک مدلی است که به آن شب بندی می گویند.

قفل شب بندی به این شکل می باشد که وقتی درب را فشار می دهیم، درب قفل می شود که باید برای باز کردن آن، فقط از کلید استفاده کنید.

قفل های دو پله همانند قفل تک پله از کلید های آهنی و برنجی استفاده می کند.

قفل ام دی اف MDF

قفل هایی که مخصوص کمد های ام دی اف MDF می باشند و نام قفل طرح رونیز شناخته می شوند که این قفل ها دارای مدل های مختلفی از جمله : توپی بلند و توپی کوتاه می باشند.

همانطور که اشاره شد قفل ام دی اف دارای مدل های مختلفی است که این مدل ها عبارتند از :

  • قفل یک پله : نام دیگر قفل یک پله، طرح رونیز می باشد.
  • قفل دو پله : دارای دو مدل توپی کوتاه و توپی بلند می باشد.
  • قفل فشاری : قفل فشاری یکی دیگر از قفل های ام دی اف است که با نام قفل تیتان هم صدا زده می شود.
  • قفل شاخدار : قفل شاخدار قفلی است که مخصوص کمد های با درب ریلی است.
  • قفل پید دار : قفل پین دار همانند قفل شاخدار مخصوص کمد های با درب ریلی است.

کلید های قفل های طرح رونیز آهنی است که این کلید ها می توانند پلاستیک تاشو و غیر تاشو باشند.

جنس قفل کمد

اولین نکته ای که لازم است بدانید این است که امروزه بیشتر قفل های کمد دارای جنس های تلفیقی هستند. به طور مثال در مدل تک پله، توپی آنرا از جنس روکش آلومینیوم و داخلش را از جنس پلاستیک می زنند یا اینکه سیلندر ( توپی ) وسط را از برنج و داخلش را نیز برنجی می زنند که همین مسئله باعث شده مدل های تلفیقی زیادی داشته باشند.

حال به طور کلی جنس های قفل کمد به صورت زیر می باشد :

قفل تک پله : زبانه ای ن قفل ها سربی و زبانه دولا ( ورقه ی آهنی که دولا شده است ) می باشد. جنس زبانه ی این قفل ها آهنی، برنجی و سربی است.

قفل دو پله : توپی این قفل ها برنجی، نیمه برنجی و سربی است و زبانه ی آن سربی و یا برنجی می باشد.

قفل ام دی اف : قفل های ام دی اف نیز دارای مدل های سربی، برنجی و غیره می باشد.

نحوه نصب قفل کمد

"نصب قفل کمد" کار سختی نیست و اگر قصد دارید که خودتان نصب قفل کمد را انجام دهید ابتدا باید با توجه به اندازه توپی ( مغزی یا سیلندر ) قفل، بر روی درب کمد دیواری سوراخ ایجاد کنید تا مغزی یا توپی قفل داخل فضای ایجاد شده قرار گیرد.

سپس بر اساس نوع قفلی که استفاده می کنید؛ اینکه قفل تک پله، قفل دو پله یا قفل ام دی اف است، از سمت داخل درب بریدگی ایجاد می کنید و محل پیچ های آنرا علامت گذاری می کنید.

در نهایت با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ های قفل را سفت می کنید که در نهایت قفل کمد ما قابل استفاده است.

تعمیر قفل کمد دیواری

قفل کمد دیواری معمولاً عمر بالایی دارد و به این زودی ها خراب نمی شود ولی در بعضی مواقع ممکن است به دلیل فرسودگی، شکسته شدن کلید درون قفل، انجام ندادن روغن کاری و یا شل شدن لولا درب کمد دیواری، احتیاج به تعمیر قفل کمد دیواری داشته باشید. اگر قصد دارید که این کار را خودتان انجام دهید و از افراد متخصص کمک نگیرید، با انجام یکسری کارها می توانید مشکل قفل را حل کنید و تعمیر قفل کمد چوبی را انجام دهید.

اگر درب کمد شما باز می باشد و می توانید قفل را از جای خودش باز کنید، قفل را باز کنید و روغن کاری را انجام دهید؛ سپس با استفاده پیچ گوشتی، قفل را در جای مخصوص خودش محکم کرده و از آن استفاده کنید. ممکن است در بعضی مواقع به دلیل فرسودگی زیاد، این نحوه تعمیر قفل موثر نباشد که در این صورت باید قفل کمد را تعویض کنید.

در بعضی مواقع هم ممکن است اجزای اصلی قفل سالم باشد ولی به دلیل فرسودگی کلید ها، قفل باز نمی شود که در این مواقع برای تعمیر قفل کمد چوبی باید از کلید سازها کمک بگیرید.

اگر کلید درون قفل شکسته شده باشد و بخشی از کلید بیرون از توپی یا مغزی قفل می باشد باید با استفاده از انبردست، کلید را بگیرید و بچرخانید. اگر این روش جواب نداد یک شی فلزی باریک را داخل قفل کنید و به کلید گیر دهید و سپس به آرامی شی فلزی را بچرخانید تا کلید هم با آن چرخیده و باز شود. بد نیست بدانید برای اینکه کار را راحت تر انجام دهید می توانید از کمی چسب هم استفاده کنید.

شل شدن لولا درب یکی دیگر از مواردی است که ممکن است باعث از کار افتادن قفل کمد شود که در این صورت زبانه به درستی در قفل تراز نمی شود. شما می توانید این مشکل را با کمی جابجا کردن قفل یا تنظیم لولاها بر طرف کنید.

ممکن است به دلیل وجود رنگ های اضافه در اطراف زبانه یا قفل، عملکرد قفل کمد دیواری دچار مشکل شود که می توانید با تراشیدن رتگ های اضافه در اطراف صفحه قفل و زبانه قفل، این مشکل را بر طرف کنید و دیگر احتیاجی به تعمیر قفل کمد دیواری نداشته باشید.

با نحوه تعمیر قفل کمد آشنا شدید و این روش ها از عمده راهکارهای تعمیر قفل کمد چوبی می باشد که اگر این روش ها جواب نداد لازم است اقدام به تعویض قفل کمد دیواری خود کنید.

برندهای قفل کمد

برندهای مطرح قفل کمد عبارتند از :

  • فوروارد | FORWARD
  • بنتینی | BENTINI
  • کلون | KLUN
  • اچ تی ان | HTN
  • بهسازان | BEHSAZAN
  • سارو | SARO
  • نایس | NICE

و برندهای متفرقه

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از قفل های کمد داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

انواع آویز کابینتی

"آویز کابینتی" یکی از اکسسوری های پر کاربرد و مهم در آشپزخانه ها است که وظیفه ای بسیار کاربردی دارد و اگر از آنها استفاده نکنیم قطعاً برای قرار دادن وسایل مختلف و خشک کردن ظرف ها به مشکل بر می خوریم. علاوه بر کاربردی بودن، آویز کابینتی باعث ایجاد نظم و زیبایی در فضای آشپزخانه می شود.

این آویز ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها کارایی مختلفی نیز دارند؛ به طور مثال یکسری آویز ها برای قرار گیری قاشق و چنگال استفاده می شوند و بعضی ها برای نگهداری دستمال یا حوله.

حال سوالی که برای خریدارن و علاقمندان بوجود بیاید این است که انواع آویز های کابینتی کدامند ؟ کاربرد آویز چیست ؟ مشخصات فنی این اکسسوری کابینت ؟ برندهای تولید کننده آویز کابینتی کدام برند ها می بادش ؟ و سوالاتی از این دست که ما قصد داریم به آنها پاسخ داده تا انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید.

پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

آویز کابینتی چیست ؟

همانطور که می دانید کابینت ها یکی از اجزای اصلی آشپزخانه ها هستند که علاوه بر کاربردی بودن، زیبایی را برای دکوراسیون منازل و محیط های دیگر بوجود می آورد. پس از اینکه کابینت ها نصب شد نوبت به نصب تجهیزات آشپزخانه و "اکسسوری کابینت" می رسد که این تجهیزات باعث ایجاد نظم بیشتر و استفاده حداکثری از کابینت ها می شود.

آویز کابینتی وسیله ای برای قرار دادن انواع بشقاب، لیوان، قاشق و چنگال، ادویه ها، دستمال و حوله و وسایلی از این دست که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. آویز ها به راحتی قابل نصب می باشند و احتیاجی به ایجاد سوراخ یا فضایی بر روی کابینت ندارند؛ همانطور که از نام این محصول پیداست می توانیم آویز ها را به قسمت های مختلفی از کابینت مانند درب کابینت آویزان کنیم.

در ادامه بیشتر با انواع آویز ها و کاربردهای آن آشنا خواهیم شد.

انواع آویز کابینتی

جا قاشقی

همانطور که می دانید از قاشق و چنگال زیاد استفاده می کنیم که این وسایل را به دفعات و مخصوصاً بعد از پخت و پز و صرف غذا، می شوییم. جا قاشقی مدل های مختلفی دارد که بسته به حجم این قاشق ها می توانیم از جا قاشقی تک مخزنه یا دو مخزنه استفاده کنیم.

به طور مثال از جا قاشقی دو مخزنه می توان در آشپزخانه های دفاتر اداری و شرکت ها استفاده کنیم چراکه تعداد افراد در این محیط ها زیاد می باشد.

جا قاشقی مخزنی شبیه به استوانه دارد که این استوانه درون چهارچوب نگهدارنده فلزی قرار گرفته است. درون مخزن یا مخازن استوانه ای، سوارخ هایی تعبیه شده که باعث می شود بعد از شست و شو قاشق ها، درون مخزن آب و کثیفی جمع نشود.

چهارچوب این مخزن دارای دو قلاب می باشد که در قسمت بالایی آن قرار دارند که می توانید این جا قاشقی ها را از لوله آویزان کنید و همچنین در پایین این چهارچوب نیز دو پایه قرار گرفته که از برخورد جا قاشقی به دیوار جلوگیری می کند.

راجع به جنس جا قاشقی هم لازم است بدانید در بازار مدل های استیل و فلز آبکاری شده وجود دارد.

ارتفاع جا قاشقی در اندازه های زیر می باشد :

  • 32 سانتی متری
  • 33 سانتی متری
  • 35 سانتی متری
  • 42 سانتی متری

جا بشقابی

جا بشقابی وسیله ای پر استفاده در آشپزخانه می باشد چونکه در طول روز بارها ظروف مختلفی شسته می شود که این ظروف برای خشک شدن احتیاج به فضایی دارند که این فضا را جا بشقابی در اختیار ما قرار می دهد. ما درون این جابشقابی ها می توانیم انواع ظروف، قابلمه، لیوان و غیره را قرار دهیم.

لازم است بدانید که معمولاً جنس جا بشقابی ها از استیل می باشد که از کیفیت خوبی برخوردارند.

جا دستمالی

پس از اتمام ظرف شستن و خشک کردن یا حتی تمیز کردن لک هایی که بر روی کابینت ایجاد شده، قطعاً دستمال به کارمان می آید که با استفاده از جا دستمالی می توان این دستمال ها را در جای مناسب قرار داد.

جا دستمالی می تواند به صورت آویز و رومیزی باشد که اگر به صورت آویز باشد ما می توانیم آنرا بر روی درب کابینت و یا لوله آویزان کنیم و اگر به صورت رومیزی باشد که می توانید آنرا بر روی کابینت یا سینک ظرفشویی قرار دهید.

جنس جا دستمالی از فلز آبکاری کروم می باشد که دارای کیفیت خوبی است و در طول زمان دچار زنگ زدگی نمی شود.

جا لیوانی

تعداد لیوان ها در محیط های مختلف از جمله منازل یا دفاتر اداری زیاد است چراکه بارها در طول روز از لیوان ها استفاده و شسته می شود که برای نگهداری و خشک کردن لیوان ها باید از جا لیوانی استفاده کنید. استفاده از جا لیوانی علاوه بر نظم، زیبایی خوبی را برای محیط آشپزخانه ما ایجاد می کند.

جا لیوانی قادر به نگهداری 6 لیوان می باشد که این لیوان ها در بازوهای مفتولی جا لیوانی قرار می گیرند. همچنین جا لیوانی در مدل های ثابت و متحرک وجود دارد که در مدل متحرک، سینی نگهدارنده لیوان قابل چرخش می باشد.

جنس جا لیوانی از آهن آبکاری شده می باشد که قابلیت ضد زنگ دارد و همچنین تعداد طبقات این جا لیوانی ها در مدل های یک طبقه و دو طبقه موجود است.

جا ادویه

استفاده از جا ادویه باعث می شود که از شلوغی درون کابینت ها کاسته شود چونکه معمولاً تعداد ادویه ها زیاد است که با استفاده از جا ادویه می توانیم نظم خوبی را برای آشپزخانه ایجاد کنیم. از جا ادویه می توانیم در کنار گازها استفاده کنیم چونکه این ادویه ها در پخت و پز زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و باید در دسترس باشند. همچنین از جا ادویه های کابینتی هم می توانیم در کابینت ها کنار گاز استفاده کنیم که این آویزها بر روی درب کابینت به صورت آویز قرار می گیرند.

تعداد طبقات جا ادویه به صورت 2 طبقه می باشد و دارای 2 سبد نیز می باشد. راجع به جنس این جا ادویه ها هم باید بدانید که از جنس فلز آبکاری کروم می باشند که خاصیت ضد زنگ زدگی دارند.

جا اسکاجی

جا اسکاجی از وسایل مورد نیاز در آشپزخانه می باشد و باعث تمیزی بیشتر سینک ظرفشویی می شود. جا اسکاجی می تواند به صورت آویز و ثابت باشد که در مدل آویز می توانید جا اسکاجی را به لوله بالای سینک ظرفشویی وصل کنید و مدل ثابت را می توانید اطراف سینک ظرفشویی قرار دهید.

جا اسکاجی دارای جنس های مختلفی از جمله : آهن آبکاری شده، استیل و استنلس استیل می باشد.

برندهای آویز کابینتی

آویز کابینتی دارای برندهای معتبری می باشد که این برندها در بازار شناخته شده هستند. اکثر برندهایی که در بازار موجود هستند، محصولات خود را ضمانت می کنند تا خیال خریداران از اصالت و کیفیت این "اکسسوری کابینت آشپزخانه" راحت باشد.

معتبر ترین برندهای آویز کابینتی شامل : آویز کابینتی آدلان ، آویز کابینتی ملونی ، آویز کابینتی آذین و آویز کابینتی پلاتین می باشد.

ممنون از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر از آویز کابینت استفاده کرده اید خوشحال می شویم که نظراتتان را با ما در میات بگذارید.