آرام بند چیست ؟

قطعاً تابحال شده که آرام بند را بر روی درب دیده باشید و شاید ندانید که آرام بند چیست و چه کاربردی دارد و دارای چه مدل هایی می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به آشنایی با آرام بند بپردازیم پس تا پایان این مقاله همراهمان باشید.

آرام بند چیست و هدف از استفادهٔ آنها چه می باشد ؟

آرام بند” یک بازوی مکانیکی قابل تنظیم و فنری است که پس از باز شدن درب به طور خودکار درب را می بندد. جک های آرام بند معمولاً با روغن هیدرولیک پر می شوند که باعث می شوند درب و عملکرد آن را کنترل کنند. نصب آرام بند به کنترل و ایمنی درب ها می افزاید.

آرامبند ها عملکرد های مختلفی را انجام می دهند و در اصل در یک عملیات درب را به طور کنترل شده می بندند. آنها به دلیل اینکه درب را می بندند از گسترش آتش سوزی درون ساختمان ها جلوگیری می کنند، انگشتان و دست ها را از بروز آسیب جلوگیری می کنند و همچنین از سرقت ها و آسیب به اموال نیز جلوگیری می کنند.

آرام بند چگونه از گسترش آتش سوزی جلوگیری می کند ؟

درب های ضد حریق که در راهروهای ساختمان های بزرگ معمولاً دیده می شود باید همیشه کاملاً بسته نگه داشته شوند. درب های ضد حریق به شما این امکان را می دهند که با حفظ دود و آتش به طور ایمن از ملک خارج شوید.

اگر آرام بند در وجود نداشته باشد، یا درب به طور کامل بسته نشود، مکانیسم حفاظت در برابر آتش به خطر می افتد. درب ضد حریق که به طور کامل بسته نمی شود، می تواند منجر به ناایمن شدن راهرو ها یا راه پله ها شود و باعث ایجاد تلاف جانی و مالی خواهد شد.

مزایای استفاده از جک آرام بند

اگر از آرام بند در درب های خود استفاده کنید، مزیت های زیر را در پی خواهد داشت :

بستن درب را کنترل می کند :

اکثر آرامبند های درب دارای عملکرد بک چک هستند. بک چک از باز شدن بیش از حد درب ها با کند کردن یا حتی متوقف کردن درب در نقطه ای از چرخش درب جلوگیری می کند.

چرخش درب ها اگر به صورت کنترل شده نباشند می توانند خطر آفرین باشند، مانند زمانی که باد شدید می وزد و یا افرادی که به شدت درب را باز می کنند.

دری که کاملاً باز شده باشد می تواند با برخورد به دیوار مقابل، چهارچوب در، دیوارهای مجاور سایر اموال آسیب برساند. یک درب سنگین که به سرعت در حال چرخش است، هر کسی را که در نزدیکی درب ایستاده باشد، زخمی می کند.

امنیت درب ها را زیاد می کند :

بستن درب سطح دیگری از امنیت را به ملک اضافه می کند. از آنجایی که پس از عبور شخصی درب را به طور ایمن می بندد، درب شما برای افراد ناخواسته باز نمی ماند.

انواع آرام بند

در حالی که همه آنها عملکرد مشابهی دارند، هنوز انواع مختلفی از “آرام بند در” وجود دارد. انتخاب بهترین مدل به محدوده قیمت و نیاز شما بستگی دارد.

انواع آرام بند در وجود دارد که برای درب های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. وزن و اندازه درب در کارایی آرام بند تاثیر بسیار زیادی دارد که اگر آرام بند مناسب وزن و عرض را انتخاب نکنید، آرام بند دچار خرابی خواهد شد.

آرام بند ها یک هدف خاص را انجام می دهند و در صورت نصب، بر روی درب مشخص خواهد بود و افراد با دیدن آن مطلع می شوند که درب دارای آرام بند است و خود به خود بسته خواهد شد و آنها لازم نیست نگران آسیب دیدگی باشند.

از طرف دیگر، اگر به دنبال ظاهری زیبا و مدرن در اطراف درب های خود هستید، آرام بند های مخفی وجود دارند. آرام بند های مخفی درون قاب، داخل زمین یا داخل درب قرار می گیرند.

پر استفاده ترین مدل های آرام بند، آرام بند بازویی و آرام بند ریلی هستند که در این بین این دو مدل، آرام بند بازویی پر فروش تر است.

نکات نگهداری از آرام بند

آرام بند ها نیاز به نگهداری و حتی تعویض پس از چندین سال را دارند. عوامل مختلفی هستند که می توانند منجر به تعمیر درب یا آرام بند شوند.

قبل از نصب آرام بند، درب شما باید به خوبی کار کند و هیچ معنایی ندارد که برای دربی که به درستی کار نمی کند، جک آرام بند تهیه کنید. بهینه سازی درب ها شامل روانکاری لولاها، سفت کردن پیچ های لولا و اتصال درب به چهارچوب در می شود.

در طول سال ها، مشکلات متعددی در اطراف درب ممکن است ایجاد شود. برای مثال می توانید افتادگی و شکستگی درب و یخ زدگی را تجربه کنید. این احتمال وجود دارد که وقتی این اتفاق بیفتد، آرام بند دیگر به خوبی کار نکند.

اگر هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید، باید آرام بند و یا درب را تنظیم کنید :

  • بسته نشدن کامل درب
  • کوبیدن درب
  • حرکت سریع درب
  • لکه های روغن روی زمین یا نشت مایع هیدرولیک قابل مشاهده باشد
  • فنر آرام بند کار نمی کند

وقتی آرام بند دیگر کار خود را درست انجام نمی دهد، در واقع هدف خود را برای محافظت از شما، دارایی ها و افراد حاضر در آن را انجام نمی دهد. اگر از طریق تنظیمات نمی توان مشکلات را بر طرف کرد، بهتر است به فکر خرید آرام بند جدید باشید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از آرام بند و خرید آن داشته اید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

فنر آرام بند چیست ؟

آیا در مورد انواع فنر آرام بند و اینکه برای نیاز های خود به کدام یک نیاز دارید گیج شده اید ؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر با آرام بند ها آشنا شوید.

چگونه می توان فنر آرام بند مناسب درب را انتخاب کرد ؟

به جرات می توان گفت که انتخاب گسترده ای برای انتخاب “فنر آرام بند” وجود دارد و انتخاب مناسب برای نیاز های شما می تواند گیج کننده باشد. عده ای به شما یک محصول خاصل را پیشنهاد می کنند و فروشندگان هم محصولات متعددی را پیشنهاد می دهند.

ممکن است شما نخواهید پول زیادی را خرج کنید و قصد دارید که هزینه ها را تا حد امکان پایین نگه دارید، بنابراین ممکن است وسوسه شوید ارزان ترین جک آرام بند را بخرید.

بسیاری از مردم این احساس را دارند و آنها می خواهند سریع تصمیم بگیرند و پروسه را به پایان برسانند.

برای تصمیم گیری آگاهانه باید موارد زیر را در نظر بگیرید :

مهم است که بدانید اهمیت درک فنر آرام بند لازم است. آرام بند های درب اساساً یک پشتیبان برای خطای انسانی بالقوه هستند. اگر شخصی در ملکی را باز بگذارد ممکن است سارقین به ساختمان ورود کنند که این مسئولیت گردن مدیر یا مسئول ساختمان خواهد بود و به همین دلیل مدیر ساختمان نمی تواند اجازه دهد که این اتفاق بیفتد.

دلایل خرید آرام بند متفاوت است، اما دلایل اصلی شامل : امنیت، حفظ حریم خصوصی، صرفه جویی در انرژی، به حداقل رساندن سر و صدا و حفاظت در برابر آتش می باشد.

فنر آرام بند مناسب چگونه است ؟

فنر آرام بندی که خریداری می کنید باید برای درب مناسب باشد و همچنین برای نوع تردد با استفاده از درب مناسب باشد. شما باید به روشی ایمن عمل کنید تا به افراد و جک آرام بند و مجموعه درب آسیب نرسد. باید اطمینان حاصل کنید که پس از هر بار باز شدن، درب به طور کامل و مطمئن بسته می شود.

هنگام خرید آرام بند به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

قبل از خرید آرام بند، لازم است که موارد زیر را مد نظر قرار دهید :

نوع درب :

درب داخلی است یا خارجی ؟ باز شدن درب به داخل است یا بیرون ؟ این سوالات مهم هستند زیرا بعضی از آرامبند ها مخصوص درب های داخلی مثل درب آپارتمان یا درب ضد سرقت و بعضی از آنها هم مخصوص درب های آهنی حیاط می باشند. همچنین برخی آرام بند ها را فقط می توان بر روی درب های بازشو داخلی استفاده کرد و بعضی از آنها را برای بازشو بیرونی.

شما باید مطمئن شوید که فنر آرام بند امکان نصب بر روی درب شما را دارد و لازم نباشد که تجهیزات اضافی را برای نصب کردن آن تهیه کنید. بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید که جک آرام بند مناسب را انتخاب می کنید که می تواند روی درب شما به خوبی نصب شود.

اندازه درب و چهارچوب :

عرض و ارتفاع درب و چهارچوب درب را بررسی کنید زیرا درهای سنگین تر به جک آرام بند با قدرت بیشتر نیاز دارند و اگر چهارچوب باریکی دارید شاید لازم باشد که آرام بند مخفی استفاده کنید.

معمولاً هر محصول از این فنرهای آرام بند، وزن و عرض مشخصی از درب ها را پشتیبانی می کنند که باید موقع خرید از وزن و عرض درب خود مطمئن شوید.

نمره بندی فنر آرام بند چگونه است ؟

یکی از اصلی ترین موضوعات هنگام انتخاب آرامبند ها، وزن درب هایی است که این جک ها بر روی آنها نصب می شوند. البته دانستن عرض درب هم می تواند مهم باشد ولی به دلیل این که اکثر درب ها دارای عرض مشخص و استاندارد می باشند معمولاً مشکلی از بابت دانستن عرض درب نخواهیم داشت و فقط مسئلهٔ مهم، دانستن وزن درب است.

شما هنگام خرید فنر آرام بند باید محدودهٔ وزنی درب خود را بدانید تا بتوانید نمره بندی مناسب آرام بند درب را انتخاب کنید. این نمره بندی ها به صورت زیر می باشد :

  • آرام بند نمره ۱ ( درب های تا ۴۵ کیلوگرم )
  • آرام بند نمره ۲ ( درب های ۴۵ تا ۶۰ کیلوگرم )
  • آرام بند نمره ۳ ( درب های ۶۰ تا ۸۰ کیلوگرم )
  • آرام بند نمره ۴ ( درب های ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم ) لازم به ذکر است برای این فنرها در بعضی مواقع تا ۱۲۰ کیلوگرم نیز لحاظ می شود
  • آرام بند نمره ۵ ( درب های ۱۲ تا ۱۴۰ کیلوگرم ) به این آرام بند ها، آرام بند درب سنگین یا “جک درب آهنی” نیز می گویند.

چگونه می توان وزن درب را فهمید ؟

قبل بررسی آشنایی با وزن درب ها، شما می توانید تصویر درب خود را هنگام خرید به کارشناسان فروش نشان بدهید تا آنها شما را در انتخاب آرام بند یاری کنند.

ولی برای اینکه بتوانید وزن درب خود را تخمین بزنید، دانستن نوع درب و یکسری نکات ضروری است که این نکات شامل موارد زیر می باشد :

  • درب های آپارتمان که ضد سرقت نیستند دارای وزن نهایت ۶۰ کیلوگرم می باشند که آرام بند مخصوص آنها نمره ۲ می باشد.
  • درب های اتاق اگر از جنس اچ دی اف HDF باشند، نهایت وزن آنها ۴۵ کیلوگرم می باشد که باید برای این درب ها آرام بند نمره ۱ را تهیه کنید.
  • درب های ورودی آپارتمان که به صورت ضد سرقت می باشند، نهایت وزن آنها ۸۰ کیلوگرم است که باید فنر آرام بند نمره ۳ را خریداری کنید.
  • و از همه مهمتر برای درب های حیاطی ورودی ساختمان که به صورت آهنی می باشند باید آرام بند های نمره ۳ ، نمره ۴ و نمره ۵ را بر اساس وزنی که دارند تهیه کنید. بسته به میزان یراق آلات، متریال، شیشه مورد استفاده در درب و سایر موارد این وزن ها متغایر است.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در مورد فنر آرامبند با ما در میان بگذارید.

آرام بند فاتلس

جک آرام بند امروزه تبدیل به یکی از پر فروش ترین یراق آلات شده که این آرامبند ها بسیار کاربردی و مهم می باشند. به دلیل استقبال زیاد از آنها، در بازار شاهد برندهای معتبر و متنوعی مانند آرام بند فاتلس هستیم.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با آرام بند Fateless و ویژگی های این آرام بند آشنا کنیم. پس تا پایان همراهمان باشید.

آرام بند فاتلس چیست ؟

آرام بند فاتلس” یکی از بهترین برندهای بازار در حوزهٔ یراق آلات و به خصوص جک آرام بند می باشد که امتحان خود را پس داده است. آرام بند Fateless ساخت کشور تایوان می باشد و محصولات آن دارای گارانتی ۱۰ ساله می باشد که در صورت خرابی و بروز اشکال در سیستم جک ها، این شرکت بدون هیچ قید و شرطی آرام بند شما را تعویض می کند.

این مدت زمان گارانتی را معمولاً کمتر در برندهای دیگر می بینیم چراکه فاتلس محصولاتی با طول عمر و کیفیت بالا را تولید می کند تا مشتریان بدون هیچ مشکلی تا سالیان سال از آرام بند در استفاده کنند.

برند فاتلس حساسیت زیادی را در تولیدات خود به خرج داده و با انجام آزمایش های متعدد، سعی بر این دارد که اطمینان مشتریان را به محصولات خود بیش از پیش کند.

اگر به دنبال یک جک آرام بند با کیفیت و مناسب درب خود هستید، ما به شما آرام بند فاتلس را توصیه می کنیم که با خرید آن می توانید تا سالیان سال خیال خود را بابت داشتن یک آرامبند مناسب راحت کنید.

مدل های آرام بند فاتلس

جک آرام بند Fateless دارای مدل هایی می باشد که این مدل ها هر کدام از ویژگی های خاصی بهره می برند که این مدل ها عبارتند از :

آرام بند فاتلس D89 :

آرام بند D89 فاتلس - Fateless مناسب درب های آهنی سنگین حیاط می باشد و می توان گفت که بهترین گزینه برای درب های دارای قفل برقی، این آرام بند می باشد.

آرام بند فاتلس D89 به صورت بازویی و سه مرحله ای می باشد که برای درب های تا ۱۲۰ کیلوگرم مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از لحاظ عرض درب، این جک آرام بند درب های تا عرض حداکثر ۱۴۰ سانتی متر را پوشش می دهد.

از دیگر مزایای این مدل آرام بند که باعث متمایز شدن آن نسبت به سایر برند های دیگر شده است، ضد حریق بودن این جک می باشد. استاندارد UL یکی از بالاترین استاندارد ها است که مخصوص یراق آلات ضد حریق می باشد که آرام بند D89 فاتلس موفق به کسب این گواهی شده است.

این جک آرام بند سه مرحله ای دارای گارانتی ۱۰ ساله نیز می باشد.

آرام بند فاتلس D86 :

آرام بند D86 فاتلس نیز به صورت سه زمانه ( سه مرحله ای ) و مناسب درب های تا ۸۰ کیلوگرم و عرض ۱۱۰ سانتی متر می باشد. قابلیت مرحله سوم در این محصول، آن را تبدیل به گزینه ای ایده آل برای درب هایی که دارای قفل برقی هستند کرده است چرا که با وجود این قابلیت، درب با کمترین ضربه و صدا بسته خواهد شد.

"آرام بند فاتلس D86" دارای استاندارد UL ( ضد حریق ) و گارانتی ۱۰ ساله می باشد و در صورت بروز هر گونه مشکل در سیستم فنر آرام بند، شرکت فاتلس این محصول را تعمیر یا تعویض می کند.

آرام بند فاتلس D84 :

موضوعی که باعث متمایز شدن آرام بند D84 فاتلس - Fateless از سایر مدل ها می شود این است که این آرامبند مخصوص درب های شیشه ای می باشد.

منظور از درب های شیشه ای، درب های شیشه سکوریت است که طراحی این آرام بند به گونه ای است که به راحتی و تنها با چهار عدد پیچ روی زمین نصب می گردد و بدنه دستگاه به همراه روکشی زیبا از جنس استیل پوشیده می شود. این روکش ها در رنگ های طلایی و نقره ای موجود است که باعث زیباتر شدن نمای آن می شود.

به طور کلی عملکرد صحیح آرام بند های مخصوص درب شیشه ای یا همان استوپر شیشه شامل : جلوگیری از باز ماندن درب ها، باز نگه داشتن درب ها تا ۹۰ درجه برای محیط های پر رفت و آمد و جلوگیری از انتقال هوای داخل به بیرون یا برعکس در فصل های گرم و سرد سال می باشد.

دقت داشته باشید که وزن درب هایی که مناسب آرام بند فاتلس D84 می باشد، نهایتاً تا ۷۰ کیلوگرم است و عرض مناسب درب، حداکثر ۹۵ سانتی متر می باشد.

این نکته حائز اهمیت است که میزان سرعت بسته شدن درب در این آرام بند ها، در محدوده های ۰ تا ۱۵ درجه و ۱۵ تا ۱۸۰ درجه است که توسط پیچ های روی دستگاه قابل تنظیم می باشد.

ضمانت نامه ۱۰ ساله از دیگر مزایای این آرام بند می باشد.

آرام بند فاتلس D74 :

آرام بند D74 فاتلس به صورت بازویی و مخصوص درب های سبک می باشد که به طور مثال می توانیم به درب های ورودی آپارتمان و درهای ضد سرقت و درب آهنی حیاط اشاره کنیم.

آرام بند فاتلس D74 وزن درب تا ۸۰ کیلوگرم و عرض درب تا حداکثر ۹۵ سانتی متر را پوشش خواهد داد. این محصول ابعاد مناسبی می باشد که همین مزیت سبب شده بتوان آن را در فضاهای کوچک و بر روی انواع درب های چوبی فلزی و به راحتی نصب کرد.

گارانتی ۱۰ ساله، استاندارد UL و رنگ های نقره ای و طلایی از مشخصات جک آرام بند D74 فاتلس Fateless می باشد.

آرام بند فاتلس D55 :

این جک آرام بند هم مناسب درب های تا ۸۰ کیلوگرم و عرض حداکثر ۱۱۰ سانتی می باشد که به این ترتیب برای درب های ورودی آپارتمان، درهای ضد سرقت و درب های آهنی حیاط می باشد.

بدنه این آرام بند کاملاً از جنس آلومینیوم فشرده و پوشش رنگ ضد حریق تولید شده است. بازوی آرام بند D55 فاتلس نیز از جنس فولاد و با قابلیت تنظیم طول تولید شده است.

آرام بند D55 فاتلس Fateless دارای گارانتی ۱۰ ساله می باشد.

آرام بند فاتلس D53 :

آرام بند D53 فاتلس برای درب های تا ۶۰ کیلوگرم و عرض حداکثر ۹۰ سانتی متر مناسب می باشد که به این می توان گفت کاربرد این آرامبند برای درب های ورودی آپارتمان و درهای ضد سرقت می باشد.

بدنه آرام بند فاتلس D53 از آلومینیوم فشرده و بازوی آن از فولاد با امکان تنظیم طول بازوی آرام بند تولید شده است.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تا به حال از انواع آرام بند و بخصوص آرام بند فاتلس استفاده کرده اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.