۱۰ تا از بهترین برندهای آرام بند

امروزه ما انواع آرام بند ها را درون ساختمان های عمومی، مدارس، بیمارستان ها و سایر ساختمان ها و مکان های پر رفت و آمد میبینیم که این آرام بند ها باعث می شوند درب های به راحتی و آرامی بسته شوند. به طور خلاصه می توانیم بگوییم که وظیفهٔ آرام بند، آرام بستن قطعی درب می باشد.

در این مقاله قصد داریم بدانیم که بهترین برندهای جک آرام بند کدامند تا بتوانیم بهترین و مناسب ترین آرام بند در را انتخاب کنیم که تا سالیان سال بتواند به بهترین شکل ممکن عمل کند.

در بازار انواع برندهای ایرانی و خارجی را داریم که به بررسی آنها خواهیم پرداخت؛ همچنین به بررسی دو مورد از مدل های پرکاربرد آرام بند می پردازیم. پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

آرام بند چیست ؟

آرام بند” وسیله ای مکانیکی و دارای پمپ روغنی است که درب های ورودی یا نفر رو ساختمان ها به راحتی و صورت آهسته می بندد تا هنگام بسته شدن درب، سر و صدای زیادی در محیط ساختمان ایجاد نشود.

جک آرام بند را می توان یکی از عضو های اصلی درب های آهنی برشمرد چراکه این درب های آهنی دارای قفل های حیاطی برقی می باشند و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به قفل های برقی، استفاده از آرام بند درب آهنی ضروری می باشد.

آرامبند ها مدل های مختلفی دارند که در ادامه به بررسی دو مدل از آرام بند های پر کاربرد خواهیم پرداخت.

انواع آرام بند کدام ها هستند ؟

آرام بند ریلی :

آرام بند ریلی یکی از آرام بند های پر کاربرد است که به صورت تخت بر روی درب نصب می شود. آرام بند ریلی در مواقعی استفاده می شود که نتوانیم از آرام بند بازویی استفاده کنیم و فضای مناسبی برای نصب آرام بند بازویی وجود نداشته باشد.

آرام بند ریلی ظاهر زیباتری نسبت به آرام بند بازویی دارد ولی قیمت آرام بند ریلی بیشتر از آرام بند بازویی می باشد که همین مسئله باعث شده فروش آرام بند بازویی بیشتر باشد.

آرام بند بازویی :

آرام بند بازویی از لحاظ ظاهری شبیه به بازوی انسان تعبیه شده است که این بازو، درب را باز و بسته می کند. این بازو از یک طرف به قطعه ای که به درب بسته می شود متصل است و از طرف دیگر به منبع مکانیکی و یا مخزن هیدرولیکی دارای روغن آرام بند متصل است. با نیرویی که مخزن به بازوی آرام بند وارد می کند، باعث بسته شدن درب خواهد شد.

آرام بند بازویی خودش دارای دو مدل است که این دو مدل شامل : آرام بند دو مرحله ای و آرام بند سه مرحله ای ( سه سرعته ) یا آرام بند دارای ضربه آخر می باشد.

بهترین برندهای آرام بند کدامند ؟

۱- آرام بند فاتلس :

آرام بند فاتلس fateless ساخت کشور تایوان می باشد که جزء بهترین و پر فروش ترین برندهای داخل بازار ایران می باشد که از مشخصه های آرام بند فاتلس می توانیم به گارانتی ۱۰ ساله و کیفیت بالای آن اشاره کرد.

آرام بند فاتلس اکثراً دارای آرام بند های بازویی می باشد که این آرامبند ها به صورت دو مرحله ای و سه مرحله ای می باشند.

همچنین لازم است بدانید یکسری از مدل های این برند، آرام بند هایی را تولید کرده اند که دارای استاندارد ul می باشد. استاندارد ul استانداردی است که به محصولات و یراق آلات ضد حریق تعلق می گیرد که فاتلس دارای آرام بند ضد حریق نیز می باشد.

۲- آرام بند ان اچ ان :

جک آرام بند” ان اچ ان nhn از برندهای ژاپنی بازار است که در زمینهٔ تولید و توسعه انواع یراق آلات و بویژه تولید آرام بند درب مشغول به فعالیت است. هم اکنون بیش از  ۳۷ سال است که محصولات ان اچ ان nhn در سرتاسر دنیا ارائه می گردد که از محصولات این برند ژاپنی می توان به آرامبند بازویی، آرام بند پاشنه، آرام بند مخفی، استپ شیشه سکوریت، انواع قفل و دستگیره اشاره کرد.

آرام بند های این برند کیفیت بالایی دارند و دارای گواهی ضمانت نامه ۵ ساله نیز می باشند.

۳- آرام بند ریفت :

آرام بند ریفت rift جزء آرام بند های چینی بازار محسوب می شود که برند ریفت برای ساختن این آرام بند ها از بهترین و با کیفیت ترین قطعات استفاده کرده است. آرام بند ریفت rift قابلیت پشتیبانی از درب هایی مانند درب سبک، درب نیمه سنگین و درب سنگین را دارد.

وزن درب هایی که آرام بند ریفت از آنها پشتیبانی می کند شامل موارد زیر می باشد :

  • وزن درب از ۲۵ تا ۴۵ کیلوگرم
  • وزن درب از ۴۵ تا ۶۰ کیلوگرم
  • وزن درب از ۶۰ تا ۸۰ کیلوگرم
  • وزن درب از ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم

آرام بند ریفت علاوه بر کیفیت بالا و قیمت مناسب، دارای ۲ سال گارانتی نیز می باشد.

۴- آرام بند کینگ :

شرکت کینگ از سال ۲۰۱۱ در کشور کره جنوبی تاسیس شده است که این کمپانی به دلیل تولید محصولات خوب و با کیفیت، در بازار های جهانی شناخته شده می باشد. آرام بند کینگ king دارای آرام بند هایی می باشد که در ۵ نمره ( وزن درب ) طبقه بندی می شوند و تمامی محصولات آرام بند کینگ به صورت آرام بند بازویی دو زمانه ( دو مرحله ای ) می باشد.

محصولات کینگ دارای گارانتی ۲ ساله هستند.

۵- آرام بند گزه :

آرام بند گزه geze ساخت کشور آلمان می باشد که محصولات این شرکت با توجه به آلمانی بودن، از رنج قیمتی نسبتاً بالایی برخوردارند اما بالا بودن قیمت با توجه به کیفیت بسیار خوب آرام بند گزه، منصفانه می باشد.

آرام بند های این شرکت به صورت آرام بند ریلی و بازویی می باشد که دارای یکسال گارانتی هستند.

۶- آرام بند ویرو :

جک آرام بند ویرو viro یک آرام بند ایتالیایی می باشد که در صنعت یراق آلات، بویژه قفل و درب های اتوماتیک بسیار شناخته شده می باشد. آرام بند ویرو viro دارای مدل های بازویی است که به صورت دو مرحله ای و سه مرحله ای می باشد.

این برند نیز دارای کیفیت بالا و گارانتی ۵ ساله می باشد.

۷- آرام بند سارو :

آرام بند سارو saro ساخت کشور تایوان است که جزء آرام بند های پر فروش بازار داخلی ایران است. آرام بند سارو یک مزیت مهم نسبت به دیگر رقبا دارد که این مزیت، گارانتی ۱۰ ساله آن می باشد که باعث شده خریداران با خیال راحت محصولات سارو را انتخاب کنند.

مزیت دیگر برند سارو این است که در تولید آرام بند های ۲۰ تا ۱۲۰ کیلو، نسبت به سایر برندها پیشتاز بوده و همچنین آرام بند های آن دارای رنگ های مختلفی نیز می باشد.

تولیدات برند سارو فقط به آرام بند در محدود نمی شود، بلکه برند سارو saro انواع قفل، دستگیره درب، دستگیره کابینت، جک کابینت، ریل کابینت و…. را تولید می کند.

۸- آرام بند بهسازان :

آرام بند بهسازان behsazan یکی از پر فروش ترین برندهای بازار می باشد که محصولات این برند از قدرت نسبتاً بالایی برخوردارند و مناسب نصب بر روی انواع درب، upvc، درب ضد سرقت، درب اتاق مدیریت و دیگر درب ها کاربرد دارد.

آرام بند بهسازان ساخت چین می باشد و علاوه بر آرام بند، محصولات دیگری مانند : انواع دستگیره کابینت، انواع قفل درب چوبی، لولا گازور کابینت و غیره را تولید می کند.

جک آرام بند بهسازان در نمره های یک، دو، سه و چهار موجود می باشد که دارای دو سال گارانتی نیز می باشد.

۹- آرام بند ریوبی :

ریوبی ryobi یک کمپانی ژاپنی می باشد که از سال ۱۹۶۸ میلادی شروع به تولید انواع ابزار آلات کرده و در چندین سال گذشته وارد بازار یراق آلات شده است که از مهمترین تولیدات این برند می توان به آرام بند ریوبی ryobi اشاره کرد. البته لازم است بدانیم که آرام بند ریوبی در کشور تایوان مونتاژ و تولید می شود.

آرام بند های ریوبی به صورت بازویی هستند که مناسب درب های آهنی با قفل برقی می باشند. از مزیت های آن می توانیم به کیفیت بالا، قیمت مناسب و گارانتی یکساله اشاره کنیم.

۱۰- آرام بند تسا :

تسا Tesa تولید کننده انواع قفل و تکنولوژی امنیتی می باشد که طیف وسیعی از محصولات مانند : دستگیره آنتی پنیک ( خروج اضطراری )، قفل های حیاطی، سیلندرهای امنیتی و آرام بند درب را پوشش می دهد.

آرام بند تسا tesa ساخت کشور اسپانیا می باشد که این محصولات را به کشورهای آمریکا لاتین، اروپا و خاورمیانه صادر می کند که به دلیل کیفیت بسیار خوب، از استقبال بالایی برخوردار است.

با بررسی برندهای معتبر آرام بند، شما می توانید با خیال راحت “خرید آرام بند” را انجام دهید چراکه این برندها از لحاظ کیفیت ساخت در بازار شناخته شده می باشند.

با تشکر از اینکه مارا تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از هر یک از برندهای نام برده داشته اید، خوشحال می شویم که با ما در میان بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد