فنر آرام بند چیست ؟

آیا در مورد انواع فنر آرام بند و اینکه برای نیاز های خود به کدام یک نیاز دارید گیج شده اید ؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر با آرام بند ها آشنا شوید.

چگونه می توان فنر آرام بند مناسب درب را انتخاب کرد ؟

به جرات می توان گفت که انتخاب گسترده ای برای انتخاب “فنر آرام بند” وجود دارد و انتخاب مناسب برای نیاز های شما می تواند گیج کننده باشد. عده ای به شما یک محصول خاصل را پیشنهاد می کنند و فروشندگان هم محصولات متعددی را پیشنهاد می دهند.

ممکن است شما نخواهید پول زیادی را خرج کنید و قصد دارید که هزینه ها را تا حد امکان پایین نگه دارید، بنابراین ممکن است وسوسه شوید ارزان ترین جک آرام بند را بخرید.

بسیاری از مردم این احساس را دارند و آنها می خواهند سریع تصمیم بگیرند و پروسه را به پایان برسانند.

برای تصمیم گیری آگاهانه باید موارد زیر را در نظر بگیرید :

مهم است که بدانید اهمیت درک فنر آرام بند لازم است. آرام بند های درب اساساً یک پشتیبان برای خطای انسانی بالقوه هستند. اگر شخصی در ملکی را باز بگذارد ممکن است سارقین به ساختمان ورود کنند که این مسئولیت گردن مدیر یا مسئول ساختمان خواهد بود و به همین دلیل مدیر ساختمان نمی تواند اجازه دهد که این اتفاق بیفتد.

دلایل خرید آرام بند متفاوت است، اما دلایل اصلی شامل : امنیت، حفظ حریم خصوصی، صرفه جویی در انرژی، به حداقل رساندن سر و صدا و حفاظت در برابر آتش می باشد.

فنر آرام بند مناسب چگونه است ؟

فنر آرام بندی که خریداری می کنید باید برای درب مناسب باشد و همچنین برای نوع تردد با استفاده از درب مناسب باشد. شما باید به روشی ایمن عمل کنید تا به افراد و جک آرام بند و مجموعه درب آسیب نرسد. باید اطمینان حاصل کنید که پس از هر بار باز شدن، درب به طور کامل و مطمئن بسته می شود.

هنگام خرید آرام بند به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

قبل از خرید آرام بند، لازم است که موارد زیر را مد نظر قرار دهید :

نوع درب :

درب داخلی است یا خارجی ؟ باز شدن درب به داخل است یا بیرون ؟ این سوالات مهم هستند زیرا بعضی از آرامبند ها مخصوص درب های داخلی مثل درب آپارتمان یا درب ضد سرقت و بعضی از آنها هم مخصوص درب های آهنی حیاط می باشند. همچنین برخی آرام بند ها را فقط می توان بر روی درب های بازشو داخلی استفاده کرد و بعضی از آنها را برای بازشو بیرونی.

شما باید مطمئن شوید که فنر آرام بند امکان نصب بر روی درب شما را دارد و لازم نباشد که تجهیزات اضافی را برای نصب کردن آن تهیه کنید. بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید که جک آرام بند مناسب را انتخاب می کنید که می تواند روی درب شما به خوبی نصب شود.

اندازه درب و چهارچوب :

عرض و ارتفاع درب و چهارچوب درب را بررسی کنید زیرا درهای سنگین تر به جک آرام بند با قدرت بیشتر نیاز دارند و اگر چهارچوب باریکی دارید شاید لازم باشد که آرام بند مخفی استفاده کنید.

معمولاً هر محصول از این فنرهای آرام بند، وزن و عرض مشخصی از درب ها را پشتیبانی می کنند که باید موقع خرید از وزن و عرض درب خود مطمئن شوید.

نمره بندی فنر آرام بند چگونه است ؟

یکی از اصلی ترین موضوعات هنگام انتخاب آرامبند ها، وزن درب هایی است که این جک ها بر روی آنها نصب می شوند. البته دانستن عرض درب هم می تواند مهم باشد ولی به دلیل این که اکثر درب ها دارای عرض مشخص و استاندارد می باشند معمولاً مشکلی از بابت دانستن عرض درب نخواهیم داشت و فقط مسئلهٔ مهم، دانستن وزن درب است.

شما هنگام خرید فنر آرام بند باید محدودهٔ وزنی درب خود را بدانید تا بتوانید نمره بندی مناسب آرام بند درب را انتخاب کنید. این نمره بندی ها به صورت زیر می باشد :

  • آرام بند نمره ۱ ( درب های تا ۴۵ کیلوگرم )
  • آرام بند نمره ۲ ( درب های ۴۵ تا ۶۰ کیلوگرم )
  • آرام بند نمره ۳ ( درب های ۶۰ تا ۸۰ کیلوگرم )
  • آرام بند نمره ۴ ( درب های ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم ) لازم به ذکر است برای این فنرها در بعضی مواقع تا ۱۲۰ کیلوگرم نیز لحاظ می شود
  • آرام بند نمره ۵ ( درب های ۱۲ تا ۱۴۰ کیلوگرم ) به این آرام بند ها، آرام بند درب سنگین یا “جک درب آهنی” نیز می گویند.

چگونه می توان وزن درب را فهمید ؟

قبل بررسی آشنایی با وزن درب ها، شما می توانید تصویر درب خود را هنگام خرید به کارشناسان فروش نشان بدهید تا آنها شما را در انتخاب آرام بند یاری کنند.

ولی برای اینکه بتوانید وزن درب خود را تخمین بزنید، دانستن نوع درب و یکسری نکات ضروری است که این نکات شامل موارد زیر می باشد :

  • درب های آپارتمان که ضد سرقت نیستند دارای وزن نهایت ۶۰ کیلوگرم می باشند که آرام بند مخصوص آنها نمره ۲ می باشد.
  • درب های اتاق اگر از جنس اچ دی اف HDF باشند، نهایت وزن آنها ۴۵ کیلوگرم می باشد که باید برای این درب ها آرام بند نمره ۱ را تهیه کنید.
  • درب های ورودی آپارتمان که به صورت ضد سرقت می باشند، نهایت وزن آنها ۸۰ کیلوگرم است که باید فنر آرام بند نمره ۳ را خریداری کنید.
  • و از همه مهمتر برای درب های حیاطی ورودی ساختمان که به صورت آهنی می باشند باید آرام بند های نمره ۳ ، نمره ۴ و نمره ۵ را بر اساس وزنی که دارند تهیه کنید. بسته به میزان یراق آلات، متریال، شیشه مورد استفاده در درب و سایر موارد این وزن ها متغایر است.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در مورد فنر آرامبند با ما در میان بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد