امنیت درب ها

بالا رفتن آمار سرقت در جامعه باعث شده که امنیت درب ها مهم ترین مسئله برای افراد باشد چونکه هر کسی می خواهد از حریم خصوصی خود محافظت و خیال خود را از بابت امنیت منزل یا محیط کار خود راحت کند. علاوه بر امنیت درب ها، زیبایی هم مورد توجه خریداران قرار می گیرد که امروزه با انقلابی در درب های چوبی مواجه شدیم که باعث شده مدل های متنوعی در طرح ها و اندازه ها را شاهد باشیم.

نوع درب و قفل های استفاده شده در درب های منزل یا محیط کار در بالا بردن امنیت تاثیرگذار است. حال ما می خواهیم بدانیم از چه نوع درب هایی و چه قفل هایی می توانیم استفاده کنیم تا امنیت را به بالاترین حد ممکن برسانیم، پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

آشنایی با انواع درب ها

به طور کلی ما از دو نوع درب در ساختمان ها و واحدهای آپارتمان استفاده می کنیم که درب های ورودی ساختمان و یا پارکینگ اکثراً آهنی هست، درب هایی که برای ورودی واحد آپارتمان و یا درب های داخلی مانند اتاق خواب یا سرویس ها استفاده می شود معمولاً چوبی که این درب ها از نوع روکش HDF و روکش MDF می باشند. البته این نکته را باید به یاد داشته باشید که درب های ورودی واحد آپارتمان مهم تر از درب های داخلی منزل یا محیط کار هست و به همین دلیل درب های ورودی آپارتمان قیمت بالاتری نسبت به درب های داخلی دارند.

همانطور که متوجه شدیم درب های داخلی آپارتمان مانند درب های اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام معمولاً چوبی و از نوع روکش HDF و روکش MDF می باشد ولی در آپارتمان هایی که قدیمی هستند درب های فلزی هم استفاده شده است ولی امروزه اکثر واحدها چه اداری چه منزل، دارای درب های چوبی هست.

درب های چوبی ورودی آپارتمان دارای مدل های تمام چوب و ضد سرقت می باشد که به طبع درب های تمام چوب قیمت بالاتری نسبت به درب های ضد سرقت دارند. درب های تمام چوب طرح ها و اندازه های بسیار متنوعی دارند.

درب های ضد سرقت درست است که چوبی هستند ولی در داخل این درب ها، اسکلت و چهارچوب های آهنی استفاده شده و دیگر به صورت تمام چوب نمی باشند.

چگونه امنیت درب ها را افزایش دهیم ؟

همانطور که پیش تر اشاره شد، امروزه استفاده از درب های چوبی گسترش پیدا کرده و از استقبال بالایی برخوردار هستش که ما برای افزایش امنیت این درب ها از انواع قفل ها استفاده می کنیم که احتمال سرقت را به کمترین حد ممکن برسانیم که در ادامه به بررسی این قفل ها خواهیم پرداخت.

قفل ضد سرقت

قفل ضد سرقت یکی از انواع قفل های درب چوبی است که امنیت درب ها را بالا می برد که مشخصات خاصی را دارد. قفل ضد سرقت بجای استفاده از زبانه ی تخت از زبانه ی میله ای یا لوله ای استفاده می کند. قفل ضد سرقت دارای زبانه ی های سه لول و چهار لول می باشد که جنس لول های آن از آهن سختکاری شده است و همچنین جنس بدنه ی این قفل اکثراً از ورقه های آهن می باشد.

این نکته را لازم است بدایند که بعضی از قفل های ضد سرقت به صورت آلارم دار می باشند که این مسئله می تواند خیال شما را از بابت کمتر شدن احتمال سرقت راحت کند.

کلیدهای قفل ضد سرقت اکثراً معمولی و یا کامپیوتری است.

قفل کمکی

قفل کمکی از لحاظ ظاهری شبیه به قفل های ضد سرقت می باشد ولی تفاوتشان در این است که قفل ضد سرقت در وسط چهارچوب نصب می شود ولی قفل کمکی در بالای چهارچوب درب چوبی نصب می شود. قفل کمکی هم دارای زبانه های میله ای شکل است که به صورت دو لول، سه لول و چهار لول می باشد و همانطور که از نامش پیداست، قفل کمکی به حساب می آید و همراه با قفل ضد سرقت استفاده می شود که باعث می شود امنیت درب ها بالاتر برود.

این نکته را باید بدانید که کلیدهای قفل کمکی معمولاً به صورت چهار پر می باشد.

قفل های درب چوبی

علاوه بر دو مورد بالا، قفل های دیگری برای درب های چوبی داریم که این قفل ها شامل : قفل کلیدی، قفل سوییچی و قفل سرویس هستند.

قفل کلیدی

قفل کلیدی قفلی است که برای درب های اتاق ها استفاده می کنیم که این قفل ها دارای سیلندر نیستند و دارای کلید میله ای است که می توانید با آن درب را قفل کنید. ما از قفل کلیدی برای درب هایی استفاده می کنیم که امنیت آنها در اولویت قرار نداشته باشد.

قفل سرویس

قفل سرویس همانطور که از نامش پیداست برای درب های سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شود که این قفل ها اصلاً جای کلید ندارند و جای آن از میل چهارسو استفاده شده که اهرم دستگیره داخل آن قرار می گیرد.

قفل سوییچی

 قفل سوییچی قفلی است که برای استفاده از آن، باید سیلندر آنرا تهیه کنید چونکه به این سیلندرها سوییچ می خورد. قفل سوییچی را برای درب های ورودی آپارتمان استفاده می کنیم و قابلیت استفاده در درب های داخلی منزل یا محیط کار را نیز دارد.

قفل دیجیتال

 قفل دیجیتال یکی از قفل هایی است که در درب های چوبی استفاده می شود و دارای تکنولوژی پیشرفته تری نسبت به قفل های مکانیکی است. قفل دیجیتال به روش های مختلفی باز و بسته می شود که این روش ها شامل : وارد کردن کد، اثر انگشت و کارتی می باشد که همین مسئله می تواند کنترل ورود و خروج افراد را انجام دهد.

نوع اتصال قفل دیجیتال با باتری و یا نیروی برق می باشد که باتری های مورد استفاده در این قفل ها معمولاً باتری قلمی هست و در مدل هایی که با سیم به برق وصل می شوند احتیاج به منبع تغذیه دارند چونکه سیم به منبع تغذیه وصل می شود که این منبع تغذیه 12 ولت می باشد.

قفل کتابی

بعضی از درب ها مکانیزم قفل شونده ای بر روی آنها تعبیه نشده و یا فقط دارای چِفت هستند که ما در این مواقع می توانیم از قفل های کتابی استفاده کنیم. به طور می توانیم به  مثال درب های انباری اشاره کنیم که این درب ها می تواند چوبی یا آهنی باشد.

منبع : یراق دات کام

قفل آویز

قفل آویز قفلی که قطعاً از آن استفاده کرده اید و یا آنها را دیده اید، ولی آیا می دانید قفل آویز چه مدل هایی دارد ؟ اندازه های قفل آویز چگونه است ؟ جنس این قفل ها چیست و آیا برای درب ها و وسایل امنیت ایجاد می کند ؟ ساختار قفل آویز را می دانید ؟ اینها سوالاتی است که درباره ی قفل آویز وجود دارد و ما در این مقاله میخواهیم به این سوال ها جواب بدیم و با قفل آویز بیشتر آشنا شویم. با ما در ادامه ی این مطالب همراه باشید.

" قفل آویز" یکی از پر کاربرد ترین و رایج ترین قفل های موجود در بازار است که بیشتر شما عزیزان تا به حال شده که از آن استفاده کرده باشید ، کاربرد بیشتر این قفل برای امنیت درب های منازل ، محل کار ، صندوق های مختلف ، چمدان و غیره استفاده می شود و هچنین در سایزها و انواع مختلفی وجود دارد ، قفل های آویز از لحاظ امنیت درجه بندی معمولی دارند که اگر شما می خواهید امنیت بیشتری را ایحاد کنید استفاده از قفل کتابی پیشنهاد می شود ،  قفل اویز دارای کلید برای باز و بسته شدن است البته که مدل های رمزدار و دیجیتالی نیز وجود دارد که در ادامه این مطلب با آن ها آشنا خواهیم شد پس با ما همراه باشید.

قفل آویز چیست ؟

قفل آویز وظیفه ی بسته نگه داشتن و ایجاد امنیت برای درب هایی را دارد که معمولاً بر روی آن قفلی تعبیه نشده است ، ساختار قفل آویز به این شکل است که داخل آن تعدادی پین وجود دارد که به فنر متصل است و پس از چرخاندن کلید ، پین ها به حرکت درآمده و در جایگاه مخصوص خود قرار می گیرند که به این ترتیب قفل باز و بسته می شود.

انواع قفل آویز

قفل آویز برنجی

بدنه اصلی آن یا به عبارتی قسمت پایینی زرد رنگ قفل از فلز برنج است که باعث شده این مدل از استحکام بالایی برخوردار باشد ، فلز برنج دارای قیمت بالایی است که همین مسئله باعث گران تر شدن قفل آویز برنجی نسبت به مدل های معمولی می شود ، یکی از رایج ترین قفل های موجود است که با کلید های مخصوص به خود باز و بسته می شوند ، حلقه ی اویز آن با فولاد مقاوم سختکاری شده است تا در برابر حرارت زیاد و ضربات مقاومت بالایی داشته باشد ، جنس فنر و ساچمه های آن هم از نوع فسفر برنز است.

قفل آویز طرح برنجی

از لحاظ ظاهری این نوع قفل ها بسیار شبیه به مدل های برنجی است ولی از آهن با آبکاری طلا تولید می شود که به قفل آویز برنجی یا طرح برنج معروف است ، به دلیل مرسوم بودن قفل برنجی و بالا رفتن قیمت فلز برنج باعث این شد که تولید کنندگان قفل اویز طرح برنجی را تولید کنند ، توپی های داخل آن ( بچه توپی ) معمولاً برنجی است ، یکسری مدل هایی هم وجود دارد که توپی آن از جنس سرب است و روی آن ورق نازکی از برنج می کشند که وقتی از شما از بیرون به آن نگاه می کنید متوجه تفاوت آن با مدل های برنجی نمی شوید ، در بازار این مدل به پولک برنج نیز معروف است.

قفل آویز گاردی

قفل آویز گاردی دارای امنیت بالاتری نسبت به سایر قفل های آویز است که همین دلیل باعث تغییر در شکل ظاهری این نوع قفل ها شده است ، پایه ی محکم تری دارد و قسمتی از حلقه ی قفل اویز توسط گاردی از جنس فولاد سخت محافظت می شود.

قفل آویز رمزدار

از نظر ظاهری مشابه دیگر قفل های آویز است ولی تفاوت آن نداشتن کلید است که با ایجاد رمزی سه یا چهار کاراکتری که اکثراً سه کاراکتری است از اعداد 0 تا 9 می توانید رمز گذاری کنید ، روش رمز گذاری به این شکل است که حلقه ی قفل باید باز باشد سپس رمزگذاری را انجام می دهید و در نهایت حلقه ی قفل را فشار می دهید داخل تا قفل شود که به این شکل موفق به انجام رمزگذاری شدید ، کاربرد قفل آویز رمزدار بیشتر برای چمدان ها ، صندوق ها و کوله های مسافرتی یا ورزشی است ، بعضی از این مدل ها برای بیشتر کردن امنیتشان حلقه ی قفل را سختکاری می کنند.

قفل آویز پایه بلند

همانطور که از نام آن پیداست دارای پایه ی بلند تری است و ارتفاع حلقه ی آن نیز بیشتر است که این مزیت باعث می شود قفل به راحتی باز و بسته شود ، قفل های اویز پایه بلند اکثراً دارای کلید معمولی و کلید کامپیوتری هستند ، البته دارای کلید های سولِکسی نیز بودند که این مدل دیگر مرسوم نیست.

نکات مهم خرید قفل آویز

سایزهای قفل آویز در اندازه ی متنوعی وجود دارد که از سایز 25 میلی متر موجود می باشد و سایز های : 50 ، 60 ، 70 از مرسوم ترین سایز های موجود در بازار است ، بد نیست بدانید که این سایز مربوط به اندازه ی پایه آن است نه حلقه ی آن ، این سایز ها متنوع هستند که بسته به نیاز خود می توانید آن را تهیه کنید به طور مثال اندازه قفلی که برای درب انباری استفاده می شود با اندازه ی قفل درب مغازه متفاوت است ، اهمیت مکانی را که می خواهید از قفل آویز استفاده کنید را مد نظر قرار دهید زیرا قفل های آویز از جنس های مختلفی مانند برنج و فولاد تشکیل شده است و همچنین بعضی از قفل های اویز آهنی هستند که این مدل ها آبکاری نشده اند و دارای روکش پلاستیکی ضخیم هستند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله از سری مقاله های یراق دات کام همراهی کردید از شما عزیزان می خواهیم اگر تجربه ای از استفاده ی قفل آویز دارید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

منبع : یراق دات کام

آشنایی با قفل کتابی

یکی از دغدغه های مهم افراد امنیت محل هایی است که ارزش زیادی برای آنها دارد ، " قفل کتابی " تا حد بسیار زیادی توانسته است امنیت بالایی را رقم بزند به همین دلیل این قفل از استقبال بالایی در بازار برخوردار است و همچنین از قیمت مناسبی نیز برخوردار است که در کل باعث شده افراد زیادی به خرید این قفل روی بیاورند.

قفل کتابی به دلیل میله اتصال آن و در دسترس نبودن زبانه ی آن باعث شده است که سارقان نتوانند با دستگاه های برش آن را باز کنند و دارای دو شیار و زبانه قفل هستند که نمی شود با ترفندهای ساده آن را باز کرد.

این قفل به دلیل استقبال و محبوبیت زیادی که در بازار دارد از مدل ها ، اندازه ها و جنس های مختلفی تولید شده است که به بررسی کامل آنها خواهیم پرداخت.

کاربرد قفل کتابی

امروزه قفل کتابی بیشتر برای قفل کردن کرکره ی مغازه ها ، فروشگاه ها ، خودروها ، درب منازل ، و همچنین انبار ها استفاده می شود و با تولید کرکره های آکاردئونی برای مغازه ها استفاده از قفل کتابی گسترش پیدا کرد و همچنین زنجیرهایی که برای قفل فرمان و پدال خودرو استفاده می شود که امروزه با قیمت های فضایی خودرو استفاده از قفل کتابی را واجب کرده است.

با افزایش آمار سرقت در جامعه و بیشتر شدن ارزش سرمایه ها استفاده از قفل کتابی بسیار افزایش پیدا کرد زیرا امنیت و سهولت استفاده رکن مهم انتخاب این قفل است ، هیچ فردی دلش نمی خواهد که مال و سرمایه خود را به خاطر استفاده نکردن از قفل با امنیت بالا از دست بدهد.

انواع قفل کتابی

بر اساس جنس ، ضخامت و ایمنی 2 نوع از قفل کتابی وجود دارد که بررسی آن ها در موارد زیر خواهیم پرداخت :

قفل کتابی فولادی

این نوع از قفل کتابی از استحکام و ایمنی بالایی برخوردار است به این شکل که کل سیستم این قفل از فولاد تشکیل شده یعنی دسترسی به اجزای آن وابسته به این است که جای کلید آن را خُرد کنید یا خود قفل را خُرد کنید ، سارقین معمولا از اسید برای بازکردن قفل های کتابی استفاده می کنند ، که در قفل کتابی فولادی مدل های ضد اسید نیز وجود دارد به همین دلیل می تواند ضریب امنیت را بالاتر ببرد ، علاوه بر جنس های فولادی ، جنس برنجی نیز در بازار موجود است و یکی از جنبه های مثبت این نوع از قفل های کتابی این است که در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد چون با آبکاری نیکل صورت گرفته است.

به دلیل گران بودن فلز فولاد و سختکاری ای که در آن انجام می شود باعث این شده که مدل های طرح فولادی در بازار گسترش پیدا کند که در واقع این مدل ها فولاد آب دیده نیستند.

قفل کتابی روکش دار

قفل کتابی روکش دار از امنیت قابل قبولی برخوردار است زیرا این قفل از آهن تشکیل شده و روی آن یک روکش دیگر از جنس آهن کشیده شده است که به آن قفل روکش دار می گویند ، از مزیت های این قفل ها استفاده از سیلندرهای با پین زیاد ، مغزی برنجی و همچنین ظاهری خاص و چشم نواز می توان نام برد.

نکات مهم خرید قفل کتابی

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد دلیل برتری قفل های کتابی به بقیه قفل ها امنیت بالای آن است از لحاظ امنیتی اول مدل های فولادی است ، دوم مدل های روکش دار و سوم مدل های برنجی قرار می گیرند ولی در کل نکاتی که باعث خرید قفل کتابی می شوند شامل : قیمت ، اندازه و نوع کلید هستند ، قیمت مدل فولادی گران تر از بقیه ی مدل ها است البته که برای بالا تر بردن امنیت قفل های کتابی میله ی آن را سختکاری کرده اند ، اندازه ی قفل کتابی در سایز های : 70 ، 80 ، 90 و 100 وجود دارد ، کلید های قفل کتابی قبلاً از نوع کلید سولِکسی استفاده می شد و چون کلید سولِکسی ساخت و کپی کردن آن مشکل است دیگر استفاده از آن مرسوم نیست و در حال حاضر از نوع معمولی به همراه سه کلید و کلید کامپیوتری استفاده می شود.

نکته ای که بد نیست بدانید این است که فرض کنید میله ای که از قفل بیرون میاید از سمت راست است و کلید هم از سمت راست وارد قفل می شود که به این ها کلید میله یک طرف می گویند ، موارد استفاده از این نوع برای گارد های درب آپارتمان است ولی اگر کلید میله یک طرف نباشد و بخواهیم قفل را سمت دیوار ببندیم کلید سمت چپ است و قفل از سمت راست خارج می شود که دیوار مانع آن می شود.

امیدواریم با بررسی هایی که از جنبه های گوناگون انجام دادیم انتخاب بهتر و دقیق تری بر حسب نیازتان از قفل های کتابی داشته باشید ، با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید از شما عزیزان می خواهیم اگر تجربه ای راجع به استفاده از قفل کتابی دارید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

منبع : یراق دات کام

آشنایی با دستگیره کابینت

کابینت های مدرن، مانند تمامی لوازم طراحی شده در سبک مدرن، ظاهری کاملا ساده و بدون کوچکترین جزئیات دارند برخلاف کابینت های کلاسیک که همراه با حاشیه های برامده و منبت کاری شده هستند. درب کابینت های مدرن صاف و بدون هیچگونه برآمدگی است در صورتی که تنها یک خط باریک و کوچک، مرز بین کابینت ها را مشخص می کند.

نکته مهم در طراحی کابینت آشپزخانه ها، دستگیره ها هستند چون علاوه بر زیبایی باعث می شود این می شود که بتوانیم درب کابینت را باز و بسته کنیم. این موضوع از چشم عده بسیار زیادی مخفی می ماند در صورتی که هیچ چیز مانند دستگیره کابینت نمی تواند بر سبک طراحی یک آشپزخانه تاکید کند، به طور کلی دستگیره های کابینت را به دو نوع کلاسیک و مدرن تقسیم بندی می کنیم. دستگیره های مدرن، ساده و دارای خطوط مستقیم و صاف هستند و طول زیاد و عرض کمی دارند اما دستگیره های کلاسیک دارای طرح های مختلف، منبت کاری، پتینه و شکل های گوناگونی هستند که برای کابینت های کلاسیک می توانید از آن استفاده کنید و نمای زیباتری برای کابینت ایجاد کنید.

برای انتخاب دستگیره، باید بر اساس مدل کابینت، دستگیره مناسب را انتخاب کنید :

  • کابینت های کلاسیک معمولاً بسیار ظریف و حساس هستند و در عین حال نمای بسیار زیبایی را به دکوارسیون منزل می بخشد، اگر شما کابینت های پر طرح و نقش دارید، دستگیره کابینت کلاسیک را باید انتخاب کنید.
  • دستگیره کابینت سرامیکی، بر خلاف چیزی که فکر می کنید ارزان و دارای کیفیت خوبی هستند. از این نوع دستگیره به نام دستگیره کابینت ممبران صدا زده می شود، برای کابینت کلاسیک و بعضی مواقع هم برای کابینت های با طرح کم استفاده می شود.
  • دستگیره های کابینت از اجزای مختلفی تشکیل می شوند که از آلیاژ های فلزی هستند. دستگیره های برنجی که در بازار موجود است، کیفیت بسیار بالایی دارند و از پوشش ضد میکروبی برخوردار هستند.
  • یکی از عناصر زیبایی کابینت ها، دستگیره های آن است که اگر هماهنگ با کابینت نباشد، از زیبایی کابینت میکاهد.
  • نکته ی آخر اینکه اگر در انتخاب دستگیره کابینت دو دل هستید و نمی دانید که برای کابینت تان مناسب است یا نه، بهتر است مدلی به عنوان نمونه را بر روی کابینت تان نصب کنید و ببینید که آیا مناسب کابینت شما است یا خیر.

انواع دستگیره کابینت

دستگیره تک پیچ

دستگیره تک پیج همانطور که از اسم آن مشخص بوده با یک پیچ نصب می شود که بعضی از افراد به این مدل، مدل دکمه ای هم می گویند. این نوع دستگیره بیشتر برای کابینت ها، کشوهای فایل، میز تلویزیون، کمد و غیره استفاده میگردد.

همچنین بعضی از دستگیره های تک پیچ قسمتی دارند که حالت آویز است که بیشتر برای بوفه ها و یا کنسول ها استفاده می گردد.

دستگیره دو پیچ

دستگیره دو پیچ پر کاربردترین مدل دستگیره کابینت می باشد که بعضی افراد به دستگیره های دو پیچ، دستگیره خطی نیز می گویند. در دستگیره های دو پیچ نکته ی مهم، فاصله ی بین دو پیچ آن است که استاندارد مخصوص به خود را دارند.

این فاصله ها مضربی از عدد 32 هستند که که سایزها از کوچک به بزرگ : 16 ، 32 ، 64 ، 96 ، 128 ، 192 ، 224 ، 256 ، 288 و.... است. باید توجه داشته باشید که سوراخ هایی که بر روی درب کابینت برای نصب این دستگیره ها استفاده می کنید باید بر اساس این مضرب ها باشد.

دستگیره توکار

دستگیره توکار سه مدل مستطیلی، مربعی و دایره ای دارد که برای نصب دستگیره های توکار باید یک سوراخ به ابعاد عمق، طول و عرض دستگیره به صورت دایره ای، مربعی و یا مستطیلی ایجاد کنید و دستگیره را داخل آن قرار دهید.

دستگیره شاخه ای

از دستگیره شاخه ای بیشتر برای کمدها استفاده می شود که به وسیله ی لبه ی آن می توان درب را باز و بسته کنید. نکته ی اصلی در مورد دستگیره های شاخه ای، تناسب ضخامت درب کمد با این دستگیره ها است. حالت یکدست بودن این دستگیره ها برای بعضی از سلیقه ها بسیار مورد پسند است.

مدل های مختلف آن شامل U  ، L  ، G  ، H  می باشد. برای نصب این دستگیره ها و به طور مثال دستگیره H باید بر روی درب و با دستگاه شیارزن، شیاری ایجاد کنید و دستگیره را داخل شیار قرار دهید.

دستگیره مخفی

یکی از جدیدترین موردهایی که در ساخت کابینت های آشپزخانه دیده می شود استفاده از دستگیره هایی است که دیده نمی شوند یعنی کاملاً پنهان هستند و باعث شده که کابینت ها کاملاً منظم دیده شوند. از دستگیره مخفی در کابینت های اسپرت و مدرن استفاده می شود و در دو مدل هوایی و زمینی ارائه شده است.

آشنایی با دستگیره کابینت ممبران

دستگیره های سرامیکی، پتینه شده، برنزی، دسته های آویز و سایر دستگیره هایی که تزیینی هستند را در ممبران بکار می برند.کابینت های ممبران اکثراً کلاسیک اند و دستگیره کابینت خاصی برای این نوع کابینت وجود ندارد. برای این نوع کابینت ها می توان از دو نوع دستگیره تک پیچ و دو پیچ و با توجه به مدل کابینت استفاده کرد.

دستگیره های سرامیکی دو پیچ از دو بخش تشکیل شده اند که قسمت متصل به درب کابینت، فلزی بوده و قسمت وسط آن از سرامیک که بر روی آن گاهی ساده بوده و طرحی ندارد و گاهی هم نقش های خاص یا طرح های سنتی کشیده شده است.

مشخصات دستگیره ها

  • همانطور که پیش تر نیز اشاره شد دستگیره ها را می توان بر اساس طرح به دو نوع دستگیره کلاسیک و دستگیره مدرن تقسیم بندی کرد.
  • از نظر رنگ، دستگیره های کابینت انواع مختلفی دارند که این رنگبندی ها عبارتند از : طلایی، نقره ای یا ساتن یا کروم، زیتونی، شامپاینی، کافی یا نسکافه ای و غیره دسته بندی می شود.
  • بعضی از دستگیره های دو پیچ دارای نگین، سرامیک ( دستگیره کابینت ممبران )، پتینه و چوب اند که اینها تزیینات دستگیره هستند و برای زیباتر شدن کابینت از آنها استفاده می گردد.
  • جنس دستگیره ها بیشتر اوقات از زاماک و آلومینیوم است. دستگیره های شاخه ای یا مخفی همیشه جنس آلومینیومی دارند البته در برخی از دستگیره های توکار و تک پیچ جنس پلاستیکی و سرامیکی دارند.
  • قیمت دستگیره های کابینت و کمد به نسبت اندازه هایشان متفاوت می شود. دستگیره های آلومینیومی ارزان تر از باقی دستگیره ها هستند و همچنین در بعضی از دستگیره ها، تزیینات خاصی بکار می رود که بر روی قیمت تاثیرگذار است.

روش نصب دستگیره کابینت

یکی از موارد مهم بعد از نصب کابینت آشپزخانه، نصب دستگیره های آن است. تمامی دستگیره های کابینت اندازه های استانداردی دارند که مضربی از عدد 32 هستند. برای شروع کار به این تجهیزات نیاز داریم :

  • یک قطعه مقوای نازک
  • مداد
  • وسیله ای برای اندازه گیری ( متر یا خط کش )
  • چاقو، کاتر و یا وسیله ی برای برش دادن
  • مته
  • یک قطعه چوب کوچک
  • گیره

برندهای دستگیره کابینت

در بازار برندهای ایرانی و خارجی زیادی وجود دارد که می توانید این برندهای دستگیره را برای کابینت خود انتخاب کنید، بهترین برندهای دستگیره کابینت عباتند از :

  • ملونی | MELLONI
  • ایران | IRAN
  • بهسازان | BEHSAZAN
  • گماک | GEMAC
  • برنز استیل | BRONZE STEEL

منبع : یراق دات کام