آشنایی با دستگیره دیجیتال

"دستگیره دیجیتال" یکی از بروز ترین دستگیره های حال حاضر است که قابل نصب بر روی درب های چوبی می باشد که علاوه بر امنیت، زیبایی مثال زدنی را برای درب و دکوراسیون محیط به ارمغان می آورد.

تکنولوژی در زمینه های مختلف روز به روز در حال پیشرفت می باشد که صنعت ساختمان و صنعت یراق آلات نیز از این قاعده مستثنی نیستند و ما انواع تجهیزات هوشمند را در این صنایع می بینیم که استفاده از این تجهیزات می تواند امنیت بالایی را ایجاد کند و به دلیل داشتن ظاهر زیبا و رابط کاربری هوشمند، استفاده از بسیار لذت بخش می باشد.

حالا ممکن است برای خریداران و علاقمندان به تجهیزات هوشمند این سوال پیش بیاید که دستگیره دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد ؟ رابط کاربری این دستگیره ها چگونه است ؟ ویژگی ها و مشخصات دستگیره های دیجیتال چیست ؟ بهترین برند های موجود در بازار و سوالاتی از این دست که ممکن است برای خریداران و علاقمندان بوجود بیاید که ما قصد داریم به این سوالات پاسخ داده تا شما عزیزان انتخاب بهتر و مناسب تری برای محیط های خود داشته باشید. پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

دستگیره دیجیتال و کاربرد آن

معمولاً بر روی درب های چوبی که در داخل منزل یا محیط کار وجود دارد، قفل های معمول که همان قفل های مکانیکی هستند نصب می باشد که باید با کمک دستگیره و کلید این قفل ها را باز و بسته کنیم. استفاده از دستگیره دیجیتال باعث شده که دیگر احتیاجی به حمل دسته های کلید حجیم نداشته باشیم و یا نگران جا گذاشتن یا گم شدن آنها نباشیم.

همانطور که اشاره کردیم اکثراً از قفل های درب چوبی در درب ها استفاده می شود که این قفل ها به صورت سوییچی، ضد سرقت و کمکی هستند که زبانه قفل شو این قفل ها با چرخش کلید حرکت می کند و درب را قفل می کند.

البته که دستگیره دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست و به همین شکل عمل می کند ولی با این تفاوت که به صورت دیجیتالی ( بدون کلید ) و با روش هایی مانند : اثر انگشتی، کد و یا کارتی این کار را انجام می دهد و درب را باز می کند.

نمای ظاهری دستگیره دیجیتال

دستگیره های دیجیتالی که در بازار موجود هستند از لحاظ ظاهری به دو بخش مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می شوند که اکثراً مدل های مدرن مورد استقابل قرار می گیرند و بیشترین مدل های موجود هم به صورت مدرن می باشند.

مدل های کلاسیک دارای طرح های مخصوص به خود هستند که اگر دکوراسیون شما به صورت کلاسیک باشید می توانید از مدل های کلاسیک دستگیره دیجیتال استفاده کنید.

انواع دستگیره دیجیتال از لحاظ رابط کاربری

کدینگ

یکی از معمول ترین روش هایی که می شود دربی که دارای دستگیره دیجیتال می باشد را باز کرد، استفاده از رابط کاربری به صورت کدینگ می باشد که با تعریف کردن رمز عبور می توانید این کار را انجام دهید.

اثر انگشت

بعضی از مدل های دستگیره دیجیتال دارای حسگر اثر انگشت می باشند که وقتی اثر انگشت فرد برای این دستگیره تعریف می شود، می تواند درب را باز کند. دستگیره های دیجیتالی که دارای این رابط کاربری هستند، توانسته اند ضریب امنیت بالایی را ایجاد کنند.

کارت

بعضی از دستگیره های دیجیتال به صورت کارتی باز می شوند که این دستگیره ها معروف به دستگیره های هتلی هستند. دلیل نامگذاری این دستگیره ها به این نام به خاطر استفاده از این نوع "دستگیره" در درب های هتل می باشد.

تشخیص چهره

دستگیره دیجیتال هایی که قابلیت تشخیص چهره دارند توانسته اند تا حد بسیار زیادی امنیت را بالا ببرند و همچنین سهولت رفت و آمد را نیز افزایش دهند. تعداد محدودی از دستگیره های دیجیتال هستند که قابلیت تشخیص چهره را دارند که این رابط کاربری یکی از جالب توجه ترین قابلیت های دستگیره های دیجیتال است.

ویژگی های دستگیره دیجیتال

ریموت

دستگیره های دیجیتال قابلیت نصب ریموت را دارند که این ویژگی باعث شده باز و بسته کردن درب آسان تر شود که این قابلیت بیشتر برای دفاتر اداری و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد تا منشی ها به راحتی بتوانند کنترل ورود و خروج را انجام دهند.

زبانه

زبانه دستگیره دیجیتال به صورت دوتایی می باشد که وقتی قفل می شود، این دو زبانه سر جای خودشان قرار می گیرند.

آلارم

بعضی از دستگیره های دیجیتال دارای آلارم می باشند که اگر فردی بخواهد بر خلاف روش های کد، کارت، اثر انگشت و روش های دیگر ورود کند، دستگیره آلارم خواهد زد.

آلارم آتش سوزی

دستگیره های دیجیتال قابلیتی دارند که اگر محیط دچار آتش سوزی شود، آلارم دستگیره دیجیتال به صدا در می آید.

اتصال به گوشی هوشمند

با نصب اپلیکیشن های مخصوص این دستگیره ها می توانید به راحتی و با استفاده از تلفن همراه خود ورود و خروج را انجام دهید. همچنین در صورت حضور نداشتن در مکان، با استفاده از اپلیکیشن می توانید قفل را باز کنید که این ویژگی باعث می شود در مواقع ضروری مانند آتش سوزی درب را باز کنید.

اتصال بیسیم به دستگیره دیجیتال

این ویژگی باعث می شود که از طریق بلوتوث و یا وای فای به دستگیره دیجیتال متصل شوید و کنترل کردن ورودی راحت تر شود. اتصال به دستگیره دیجیتال از طریق وای فای این امکان را بوجود می آورد که از راه دور هم بتوانید درب را کنترل کنید.

سیستم امنیتی دستگیره دیجیتال

اصلی ترین نکته در انتخاب هر قفلی، امنیت آن می باشد که دستگیره دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست. آلیاژهای مقاومی که در بدنه و قطعات داخلی این دستگیره بکار رفته باعث شده که امنیت بالایی را برای درب رقم بزند.

سیستم قفل هوشمندی که این دستگیره دارد باعث می شود بعد از ورود هر یک از افراد و بسته شدن درب، سیستم قفل شود و نفر بعدی که قصد ورود دارد، مجبور شود دوباره رمز عبور را وارد کند.

رنگ های دستگیره دیجیتال

دستگیره های دیجیتال دارای رنگبندی های مختلفی است که بر اساس سلیقه و دکوراسیونی که دارید می توانید از این رنگ های مختلف استفاده کنید. این رنگبندی ها به صورت زیر می باشد :

  • مشکی
  • زیتونی
  • نقره ای
  • سفید
  • طلایی

برندهای دستگیره دیجیتال

اگر بخواهیم معروف ترین و بهترین برند های دستگیره دیجیتال را نام ببریم تا بتوانید "خرید دستگیره دیجیتال" را انجام دهید، به برندهای زیر اشاره می کنیم :

  • اچ تی ان پرایم | HTN PRIME
  • سامسونگ | SAMSUNG
  • یوکا | YUCCA
  • فیلیپس | PHILIPS
  • ای لاک | ALOCK
  • گیت من | GATEMAN

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از دستگیره دیجیتال داشته اید با ما در قسمت نظران در میان بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد