انواع آویز کابینتی

"آویز کابینتی" یکی از اکسسوری های پر کاربرد و مهم در آشپزخانه ها است که وظیفه ای بسیار کاربردی دارد و اگر از آنها استفاده نکنیم قطعاً برای قرار دادن وسایل مختلف و خشک کردن ظرف ها به مشکل بر می خوریم. علاوه بر کاربردی بودن، آویز کابینتی باعث ایجاد نظم و زیبایی در فضای آشپزخانه می شود.

این آویز ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها کارایی مختلفی نیز دارند؛ به طور مثال یکسری آویز ها برای قرار گیری قاشق و چنگال استفاده می شوند و بعضی ها برای نگهداری دستمال یا حوله.

حال سوالی که برای خریدارن و علاقمندان بوجود بیاید این است که انواع آویز های کابینتی کدامند ؟ کاربرد آویز چیست ؟ مشخصات فنی این اکسسوری کابینت ؟ برندهای تولید کننده آویز کابینتی کدام برند ها می بادش ؟ و سوالاتی از این دست که ما قصد داریم به آنها پاسخ داده تا انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید.

پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

آویز کابینتی چیست ؟

همانطور که می دانید کابینت ها یکی از اجزای اصلی آشپزخانه ها هستند که علاوه بر کاربردی بودن، زیبایی را برای دکوراسیون منازل و محیط های دیگر بوجود می آورد. پس از اینکه کابینت ها نصب شد نوبت به نصب تجهیزات آشپزخانه و "اکسسوری کابینت" می رسد که این تجهیزات باعث ایجاد نظم بیشتر و استفاده حداکثری از کابینت ها می شود.

آویز کابینتی وسیله ای برای قرار دادن انواع بشقاب، لیوان، قاشق و چنگال، ادویه ها، دستمال و حوله و وسایلی از این دست که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. آویز ها به راحتی قابل نصب می باشند و احتیاجی به ایجاد سوراخ یا فضایی بر روی کابینت ندارند؛ همانطور که از نام این محصول پیداست می توانیم آویز ها را به قسمت های مختلفی از کابینت مانند درب کابینت آویزان کنیم.

در ادامه بیشتر با انواع آویز ها و کاربردهای آن آشنا خواهیم شد.

انواع آویز کابینتی

جا قاشقی

همانطور که می دانید از قاشق و چنگال زیاد استفاده می کنیم که این وسایل را به دفعات و مخصوصاً بعد از پخت و پز و صرف غذا، می شوییم. جا قاشقی مدل های مختلفی دارد که بسته به حجم این قاشق ها می توانیم از جا قاشقی تک مخزنه یا دو مخزنه استفاده کنیم.

به طور مثال از جا قاشقی دو مخزنه می توان در آشپزخانه های دفاتر اداری و شرکت ها استفاده کنیم چراکه تعداد افراد در این محیط ها زیاد می باشد.

جا قاشقی مخزنی شبیه به استوانه دارد که این استوانه درون چهارچوب نگهدارنده فلزی قرار گرفته است. درون مخزن یا مخازن استوانه ای، سوارخ هایی تعبیه شده که باعث می شود بعد از شست و شو قاشق ها، درون مخزن آب و کثیفی جمع نشود.

چهارچوب این مخزن دارای دو قلاب می باشد که در قسمت بالایی آن قرار دارند که می توانید این جا قاشقی ها را از لوله آویزان کنید و همچنین در پایین این چهارچوب نیز دو پایه قرار گرفته که از برخورد جا قاشقی به دیوار جلوگیری می کند.

راجع به جنس جا قاشقی هم لازم است بدانید در بازار مدل های استیل و فلز آبکاری شده وجود دارد.

ارتفاع جا قاشقی در اندازه های زیر می باشد :

  • 32 سانتی متری
  • 33 سانتی متری
  • 35 سانتی متری
  • 42 سانتی متری

جا بشقابی

جا بشقابی وسیله ای پر استفاده در آشپزخانه می باشد چونکه در طول روز بارها ظروف مختلفی شسته می شود که این ظروف برای خشک شدن احتیاج به فضایی دارند که این فضا را جا بشقابی در اختیار ما قرار می دهد. ما درون این جابشقابی ها می توانیم انواع ظروف، قابلمه، لیوان و غیره را قرار دهیم.

لازم است بدانید که معمولاً جنس جا بشقابی ها از استیل می باشد که از کیفیت خوبی برخوردارند.

جا دستمالی

پس از اتمام ظرف شستن و خشک کردن یا حتی تمیز کردن لک هایی که بر روی کابینت ایجاد شده، قطعاً دستمال به کارمان می آید که با استفاده از جا دستمالی می توان این دستمال ها را در جای مناسب قرار داد.

جا دستمالی می تواند به صورت آویز و رومیزی باشد که اگر به صورت آویز باشد ما می توانیم آنرا بر روی درب کابینت و یا لوله آویزان کنیم و اگر به صورت رومیزی باشد که می توانید آنرا بر روی کابینت یا سینک ظرفشویی قرار دهید.

جنس جا دستمالی از فلز آبکاری کروم می باشد که دارای کیفیت خوبی است و در طول زمان دچار زنگ زدگی نمی شود.

جا لیوانی

تعداد لیوان ها در محیط های مختلف از جمله منازل یا دفاتر اداری زیاد است چراکه بارها در طول روز از لیوان ها استفاده و شسته می شود که برای نگهداری و خشک کردن لیوان ها باید از جا لیوانی استفاده کنید. استفاده از جا لیوانی علاوه بر نظم، زیبایی خوبی را برای محیط آشپزخانه ما ایجاد می کند.

جا لیوانی قادر به نگهداری 6 لیوان می باشد که این لیوان ها در بازوهای مفتولی جا لیوانی قرار می گیرند. همچنین جا لیوانی در مدل های ثابت و متحرک وجود دارد که در مدل متحرک، سینی نگهدارنده لیوان قابل چرخش می باشد.

جنس جا لیوانی از آهن آبکاری شده می باشد که قابلیت ضد زنگ دارد و همچنین تعداد طبقات این جا لیوانی ها در مدل های یک طبقه و دو طبقه موجود است.

جا ادویه

استفاده از جا ادویه باعث می شود که از شلوغی درون کابینت ها کاسته شود چونکه معمولاً تعداد ادویه ها زیاد است که با استفاده از جا ادویه می توانیم نظم خوبی را برای آشپزخانه ایجاد کنیم. از جا ادویه می توانیم در کنار گازها استفاده کنیم چونکه این ادویه ها در پخت و پز زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و باید در دسترس باشند. همچنین از جا ادویه های کابینتی هم می توانیم در کابینت ها کنار گاز استفاده کنیم که این آویزها بر روی درب کابینت به صورت آویز قرار می گیرند.

تعداد طبقات جا ادویه به صورت 2 طبقه می باشد و دارای 2 سبد نیز می باشد. راجع به جنس این جا ادویه ها هم باید بدانید که از جنس فلز آبکاری کروم می باشند که خاصیت ضد زنگ زدگی دارند.

جا اسکاجی

جا اسکاجی از وسایل مورد نیاز در آشپزخانه می باشد و باعث تمیزی بیشتر سینک ظرفشویی می شود. جا اسکاجی می تواند به صورت آویز و ثابت باشد که در مدل آویز می توانید جا اسکاجی را به لوله بالای سینک ظرفشویی وصل کنید و مدل ثابت را می توانید اطراف سینک ظرفشویی قرار دهید.

جا اسکاجی دارای جنس های مختلفی از جمله : آهن آبکاری شده، استیل و استنلس استیل می باشد.

برندهای آویز کابینتی

آویز کابینتی دارای برندهای معتبری می باشد که این برندها در بازار شناخته شده هستند. اکثر برندهایی که در بازار موجود هستند، محصولات خود را ضمانت می کنند تا خیال خریداران از اصالت و کیفیت این "اکسسوری کابینت آشپزخانه" راحت باشد.

معتبر ترین برندهای آویز کابینتی شامل : آویز کابینتی آدلان ، آویز کابینتی ملونی ، آویز کابینتی آذین و آویز کابینتی پلاتین می باشد.

ممنون از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر از آویز کابینت استفاده کرده اید خوشحال می شویم که نظراتتان را با ما در میات بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد